PIKO,pro p.dr.Minaříka
Děkuji p. dr. za odpověd.Hrozně moc bych chtěla přestat...ale perník mi vlezl pod kůži.Nemůžu na něj přestažt myslet a ive chvílích kdy se cítím fajn, pokaždé si říkám,chtěloby to perník.chci si dít a zároveň chci přestat.Perník mi nahrazuje přátele,..vlastně,dává mi všechno.člověk,který to nezná,nemůževědět co tím chci říct.perník je schopný přinést uspokojení,ať už člověk hledácokoliv.Jednou jste napsal klijentce,že stačí jen PŘESTAT BRÁT,haha.nejde to,prostě to nejde.i když nacházím x důvodů proč si nedat, stačí jen jediný důvod proč si dát...a už v tom člověk zase lítá....ale věřte mi,CHCI S TÍM PŘESTAT!!!jenom nevím jak????

Odpověděl: Jakub Minařík
Závislost je onemocnění, které se vyznačuje ztrátou kontroly nad užíváním. Taky myslím, podle toho co píšete, že jste na hraně, kdy byste byla ještě schopna přestat sama. Další zastávka se jmenuje detox, nebo psychiatrická léčebna. Možná, že varianta zkusit to bez léčby může mít svůj smysl. Tak vám zkusím nabídnout takou variantu. Pokud chcete, zkusím vám s tím přestáváním po netu pomoci. Zkusím vám nabídnout první krok, když se to povede, tak se posuneme dál. Když to nepůjde - alespoň budete vědět, že takhle virtuálně to asi nezvládnete a bude potřeba někam zajít osobně. Co vy na to? Takže: 1. No, v první řadě se musíte rozhodnout. Pak je celkem celkem jednoduché přestat. Prostě je potřeba ujasnit si, proč to chci. Vezměte si tužku a papír a napište si doleva "co mi pervitin dává" a na pravou polovinu "co mi pervitin bere". Na druhý papír si napište stejným mechanismem "co získám pokud přestanu brát" a "co ztratím, když přestanu brát". Zkuste tomu věnovat trochu času a pořádně se nad tím zamyslet. Je to klíč k vaší motivaci k tomu, abyste si ujasnila co chcete. Může se stát, že prostě dojdete k závěru, že pokoušet přestat nechcete a pak stačí napsat, že budete brát dál. V té lepší variantě dojdete k tomu že chcete přestat. Jo ty papíry si dobře schovejte, budou se vám hodit. 2. Pokud se rozhodnete, že do toho jdete, tak přestaňte brát. Zatím na týden. Za 7 dní se rozhodnete, jestli budete pokračovat v abstinenci a nebo na to rezignujete. Vykašlat se na to je vaše plné právo. P.s. Nemějte strach, pokud se rozhodnete nebrat, zvládnete to. Zvládli to i jiní, tak proč ne vy. Jste určitě stejně dobrá, jako ti ostatní.