nevolnosti
Terka
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat.Chodím na party a většinou se mi během večera dostaví nevolnosti, chce se mi zvracet, začne mi hrozně vadit hlasitost hudby, má to spojitost s tím, že jsem před rokem brala extázi?Brala jsem jí rok a přestala jsem hlavně kvůli těmto nevolnostem,které se pak vždy dostavily.Ale už je to rok,tak nevím,jestli to je z toho.Taky jsem začla užívat Speed8 a musím říct,že má na mne účinky trochu jako extáze,ale také někdy mívám stíhy z lidí.Tak jestli tohle všechno pořád doznívá z braní extáze nebo jestli to může být z něčeho jiného.A taky když na akci není vedro a dá se tam v pohodě dýchat,tak mi blbě není,sice cítím,že to přichází,ale vůbec se to neprojeví a někdy to je zas fakt moc špatný.Předem díky.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, na některé civilizační zábavy není naše tělo a psychika zcela ideálně vybavené. Existuje mnoho lidí, kteří mají s hlasitou hudbou, vydýchaným vzduchem, spoustou lidí, ... podobné obtíže jako vy. Někdy se stává, že to může člověk relativně dobře nějaký čas snášet, ale pak to prostě přestane jít. Někdy se může stát, že takový stav se objeví po nějakém zážitku, nebo poté, co člověk experimentuje s drogama. A skupiny stimulancií a halucinogenů mají největší potenci takovo změnu vyvolat, a to i trvale. A EXT se počítá - z různých pohledů do obou skupin. Chemicky se jedná o látku podobnou pervitinu, účinkem spadá někam na pomezí těch dvou skupin. Je docela možné, že se vám podařilo užíváním EXT ten stav vyvolat a je také bohužel možné, že ten stav je jen obtížně ovlivnitelný. Rozhodně to může vyžadovat mnohem větší úsilí, než si dovedete představit (dost si troufám :-). Taky to ale může zmizet jak to přišlo. Zkuste se nějaký čas dávat dohromady, vynechat pár víkendů párty, zkusit užívat vitaminy, střídmě užívat alkohol, trochu pohybu. Mohlo by to pomoci. P.s. Jinak bych doporučoval, i vzhledem k těm stíhám, se drogám, hlavně halucinogenům a stimulanciím vyhnout. Včetně marihuany. Nebo být alespoň hodně opatrná. Mohlo by se stát, že se vaše obtíže, nebo jiné obdobné, začnou objevovat i mimo party.