pervitin
Dobrý den mam problém, občas užívám(2x-4x měsíce) už asi 3 roky pervitin, extázi i marihuanu, za jak dlouhou dobu by se mi dostal pervitin z krve kdybych s tim přestala abych mohla otěhotnět a mít zdravé dítě a když s tím zavčas přestanu a vyprchá mi to z krve, jestli přece jenom v mém těle něco nezůstane a nepoškodí to moje budoucí dítě, předem děkují za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Především zkuste před otěhotněním delší dobu (několik měsíců) zůstat úplně čistá. To především proto, že mnohem důležitější, než co se děje před otěhotněním, je co se děje po něm. Stačí jednorázové užití v období organogeneze (tvorba orgánů) a může dojít k poškození nějakého důležitého orgánu. I když - abych byl upřímný - pravděpodobnost takové pokuchy je relativně malá. Je ale rozhodně lépe se tomu vyhnout. Jinak před otěhotněním by mělo stačit abstinovat několik měsíců a pokud jste se v době užívání drog chovala rizikově (inječkní aplikace, sex s neznámými partnery) stojí za to nechat se před otěhotněním podrobně vyšetřit. Zvládnout by to měl praktický lékař, nemusíte mu samozřejmě říkat o drogách, třeba jen že se chystáte otěhotnět a že byste chtěla vědět, že jste v pořádku. Jinak spousta vyšetření proběhne ještě v době těhotenství. To se děje normálně. P.s. A´t se chystáte otěhotnět v brzké době, nebo až později - doporučoval bych brzdit. Paříte myslím celkem obstojně a pokud nezabrzdíte teď, tak by vám to mohlo začít ujíždět. Pokud nad tí ztratíte kontrolu, bude trvat velmi dlouho, než se dáte do pořádku. Kdybyste v tomto ohledu stála o radu, pomoc, nebo se jen chtěla na něco zeptat, stačí napsat. :-)