syn
Jitka
Mám 30 letého syna. Jeho kamarádi z práce mi řekli, že si balí cigarety a kouří. Nikdy, alespoň přede mnou nekouří. Dá se z jeho chování poznat, jestli je to pravda a jak mám postupovat. Mám mu vynadat, nebo raději nějak pozvolna se ptát? Co mi radíte ?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím že 30 letého syna se můžete zeptat. Klidně i přímo. Je přece jen dospělý. To jestli vám řekne pravdu a nebo ne, asi nepoznáte, resp. poznat to můžete, pokud poznáte, že syn lže. Pokud to nepoznáte, tak se nedá nic dělat, žádnou speciální techniku vám bohužel neumím poradit. O kouření mu samozřejmě můžete říct svůj názor, ale obávám se, že to, jestli s tím bude něco dělat je jeho věc. A dokonce je kouření tabáku v Čechách stále legální. A pokud syn pracuje, funguje a stará se o rodinu a kouření neruinuje jeho a celé jeho okolí tak se obávám, že kromě toho, že mu řeknete, že se vám to nelíbí nemůžete nic moc jiného udělat. A možná by to nebylo ani úplně rozumné, pokud nechcete riskovat konflikt a nějak vážně narušit vaše vztahy. Je to přece jen jeho prostor a jeho rozhodnutí. I když - souhlasím, že začít kouřit je nerozumné a začínat kouřit ve 30 se mi zdá trochu nezvyklé. Možná ale syn kouří už třeba 10 let, jen jste si toho nevšimla. Kdybyste měla ještě nějaké dotazy, klidně napište.