je to nebezpečný?
xxx
Dobrý den, na párty chodím už skoro 3 roky. Na akce chodím 1 za 14 dní a buď si dám hulení, extázi, čáry a poslední dobou taky občas načisto. Zajímalo by mě, jak moc si ničím zdraví, když extáze beru půlku a čáry tak za 200. Psychicky jsem myslím v pořádku, mám i jiné zájmy než párty, dlouhodobý vztah s přítelem, dobré vztahy s rodiči, chodím na vysokou... Přijde mi, že když člověk bere "rozumně", zas tolik to nevadí.. Zdravotní problémy zatím nepozoruji, snad jen větší potřebu spánku - 10 hodin. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Ono je to s rozumným braním podobně jako s rozumným pitím. Někde to má hranici, ta je pro každého jinde a když jí člověk překročí, tak to zjistí, až když už je pozdě. :-( Jinak asi vážbější problémy fakt nemáte - i když - pokud někdo píše, resp. má potřebu napsat a zeptat se, tak už to zanmená, že mu někde vzadu v hlavě bliká červený světýlko. Asi vaše braní a hulení je doopravdy rekreační a riziko nějakých obtíží je tedy malé. Jen mě tak napadá, jak jste na tom s alkoholem. O tom nepíšete. Ony když se pak ty drogy sečtou dohromady, tak toho může být celkem dost. Pokud mohu mít doporučení - tak pokud možno nekombinujte, nejen jednotlivé drogy mezi sebou, ale pokud možno ani léky + drogy. Interakce mohou být velmi nepříjemné. Například EXT sama o sobě smrtelná při předávkování není (myslím zdravého, dospělého jedince přiměřeného věku) a prakticky všechna úmrtí v Čechách připadají na kombinace, hlavně s antidepresivy. Jinak organismus samozřejmě drogama zatěžujete, ale myslím, že spíše je ve vašem případě riziko příměsí a nebo neznámých látek, které mohou být v drogách obsaženy. A pak taky atypického průběhu intoxikace, nebo nějakých podobných komplikací. To je ale něco, co nemůžete ovlivnit. P.s. Kdyby byly další dotazy, nebo se dělo něco jinak, než by mělo, klidně napište. :-)