marihuana
nikolla
můj bratr je mu 16let a přišli sme mu na to že pěstuje trávu.Tvrdil že to chce jen zkusit vypěstvat.Ale potom jsme zněj dostali že to chce prodávat.S mamou sme mu to zničili.a po dlohem zpovídání.Nám řekl že jsou mu nasledky jako třeba pasťák známi a že je mu to jedno.Chodí na sřední školu která je toho přesicená od marihuany až po trvdé drogy.Nevíme co stím dělat vždy to byl hodný a milí kluk který takové věci odsuzoval šel na školu zaměřenou na právo,chtěl být Policajt.Myslím,že na něj působí kolektiv,kde jak on říká hulí všichni jeho kamoši.Škola se nezabývá žádnou prevencí.Nevíme na koho se obrátit.Bratr není moc silná osobnost tak naměj nechcem vytvářet nátlak.Poraďte prosím na koho se obratit.Děkuji předem.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, bylo by moudré s bratrem hovořit a pokud možno jej při tom moc netlačit a nepoučovat. Jinak vám řekne, že klidně půjde do pasťáku a nebude s ním žádná rozumná řeč. Pak bych se asi obrátil na nějaké zařízení, které se zabývá také pomocí rodičům - pomohou vám se v situaci zorientovat a ev. najít nějaké smysluplné řešení. Bratra bych tam, alespoň v té první fázi nevlekl, pokud by vysloveně sám nechtěl. Protože mám dojem, že by to bylo spíše kontrakroduktivní. Bratr má myslím problémy akorát s vámi a problémy s drogama se jej zatím netýkají, resp. on je nevnímá. Pokud jste z Prahy, tak doporučuji Denní stacionář SANANIM, najdete v rubrice kontakty. Ohledně školy by možná stálo za to spojit se s jinými rodiči a začít tlačit na školu, aby se problémy vážně zabývala. Pokud na to budete sami, tak asi nic nezvládnete, ale pokud rodičů bude víc a tlak bude soustředěný, tak je docela pravděpodobné, že škola s tím něco bude muset provést. Porotože pokud je někde vysloveně drogové prostředí, tak se zůstává mimo dosti těžko. P.s. Jen pro uklidnění - mnoho lidí v období dospívání experimentuje s drogama, ale valná většina z nich toho nechá, protože je to přestane bavit. Ti, co drogy brát skutečně začnou - těch je jen zlomek. A zlomek z nich se stane na drogách závislých. Spíše to chce nyní trpělivost a uvážlivý postup, než honem rychle něco udělat. Držím palce a kdyby bylo třeba - śtačí napsat.