Otazka
Jára
Drogy jsou denně odkrývány v televizi, novinách i rozhlase, člověk zhruba ví o jejich špatných následcích, přesto mladí lidé stále více s nimi experimentují. Co je k tomu vede? Je to snad nuda či touha poznat něco nového? Utěk z konzumní společnosti? Marihuana je zřejmě nejrozšířenější drogou v CR. Jaké jsou ovšem její zdravotní následky na mladý organismus? Přestože dnes ji už pěstují houfy mladých, je opodstatněné ji stavět mimo zákon? Děkuji za Vaše odpovědi.

Odpověděl: Martin Konečný
Na vaši první otázku se nedá odpovědět moc jednoznačně - každého vede k užívání drog jiný motiv nebo situace. Může to být nuda i touha poznat něco jiného, nakonec i ten útěk z konzumní společnosti by sem určitě patřil - i když si nejsem jistý, zda se jí dá právě tímto způsobem uniknout. Ve studiích (prováděných na školách), které jsem měl možnost vidět, většinou převládal motiv "zvědavost" - chuť poznat něco nového. Ale nejlepší bude, když se jich zeptáte sám - možná se od té doby něco změnilo. Zkuste si přečíst odpovědi na otázky ohledně marihuany od jiných tazatelů, nebo se podívejte na SANANIM.CZ - drogový informační server - drogy. To, že marihuanu pěstují houfy mladých lidí, není podle mne dostatečný argument k legalizaci. Každopádně si myslím, že legalizace je spíše otázkou generačního rozdílu. I když by nebylo od věci poučit se od našich evropských nebo světových kolegů, kteří mají bohaté zkušenosti co se týče přijetí marihuany jako ne nelegálního prostředku.