hepatitidy
hanka
Jak dlouho vydrží virus hepatitidy B a C ve stříkačce - např. ve zbytcích krve - a jak dlouho např. na sklenici či zubním kartáčku pokud tam byla krev.

Odpověděl: Jakub Minařík
Virus žloutenky typu C vydrží dost málo. Je celkem fragilní. Nákaza je pravděpodobná, pokud je injekční náčiní užito bezprostředně. Naopak virus žloutenky typu B vydrží poměrně hodně. POkud má slušné podmínky, tak hodiny jistě. Přenos kartáčkem je málo pravděpodobný, ale možný. Je lépe mít kartáček vlastní. :-) Časový horizont ale nejsem schopen ovládnout. Hodně to závisí na dalších faktorech - vlhkost, teplota prostředí, ... Spíše bychom mohli poradit s konkrétní situací. P.s. Pokud máte podezření z nákazy, tak je lépe něchat se otestovat. Inkubační doba je do 6 měsíců, pokud byste byla nakažená, tak by se to mohlo projevit už i po 3 měsících. Jinak žloutenka může mít bezpříznakový průběh, tzn. nemáte žádné obtíže, může se to zjistit až po letech - že jste jí prodělala, nebo že jí máte chronickou.