Problémy s XTC
BASS
Asi tak před měsícem jsem experimentálně vyzloušel extázi a od té doby mám deprese, nechuť k jídlu apod. Chci se zeptat jestli i po tak dlouhé době je nějaké riziko. Díky za odpověď.

Odpověděl: Pavel Kubů
Jedním z toxických účinků XTC je poškození neuronů produkujících serotonin - nervový přenašeč odpovědný za prožívání dobré nálady - produkce serotoninu typicky dosahuje minima třetí den po konzumaci XTC. Funkce serotoninergních neuronů se pak po individuálně různou dobu vrací pomalu zpět k původním hodnotám. Některé studie uvádějí, že dosažení dřívějšího funkčního maxima může trvat až půl roku. Nebudou-li se Tvé problémy časem zmenšovat, bude dobré zajít si o nich promluvit do nejbližšího K-centra eventuálně rovnou za odborným lékařem, v tomto případě nejlépe za psychiatrem.