Ciprale-xtc:pro doktora Minaříka
ZDE26LEN02
Tak to tedy zkusím touto cestou.I přes možná rizika jsem se po dlouhé úvaze rozhodla,že si xtc dám,protože dlouho abstihuju od tvrdých drog a ráda bych si dopřála nějaké "povyražení" s pocitem, že se nejdu zfetovat,abych unikla realitě,ale že se jdu pobavit.(Jen pro informaci-dlouho jsem si to odpírala,protože jsem cítila,že na to nemám a teď nastala ta chvíle,že cítím, že si to můžu dovolit).Každopádně,můj dotaz zní:jak zmírnit rizika?Přemýšlela jsem Cipralex vysadit,myslíte,že by stačilo tak na dva dny ,aby se hladina escitopramu snížila a užít xtc tak třetí den po vysazení?Nebo je potřeba nebrat ho déle?(pro upřesnění-beru 10 mg denně,cca 3/4 roku kvůli depresi).V případě,že byste mi doporučil i jiný postup pro snížení rizik,velmi ho uvítám.Moc Vám děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vysadit je ho potřeba alespoň na 3 týdny. Berete ho dlouhodobě, jste jím vysycená, vaše hladina je mnohem vyšší, než po jednorázovám užití. Taky se to bude postupně do krve vyplavovat z tkání. Ty 3 týdny se nedají obejít, bohužel. Pokud se takhle blbě musí kombinovat v psychiatrii (někdy to prostě jinak nejde), tak se pacient vždycky hospitalizuje a i tak to někdy dopadne blbě. Spíše bych doporučil počkat, až vám antidepresiva vysadí. Pokud je berete na depresi, tak se bere většinou do 1 roku. Zkuste o vysazení promluvit se svým lékařem. Jinak po EXT počítejte s tím, že se vám deprese vrátí. Když budete mít kliku, tak zas po pár dnech odezní. Přijde ale určitě. Souvisí to s deplecí serotoninu po užití extáze. Taky bych měl poznámky k té abstinenci - jestli jste brala piko, tak se vám chutě spolehlivě vrátí s plnou silou. EXT patří chemicky do stejné skupiny a má i stejný mechanismus účinku. Osobně bych vám doporučil se jít opít, zahulte si, ... pokud to musí být. Nebo zkuste něco jiného, ale myslím, že ta ext fakt není dobrý nápad. Ona každá droga je blbej nápad, ale alespoň nebudete riskovat, že umřete. P.s. V každám pádě držím palce a napište, jak to dopadlo. No, pokud to dopadne špatně, tak se to dozvím. Dotaz jsem nechal skrytý. :-)