Sebevražednost 2
Renata
Navazuji na svůj minulý dotaz (číslo v poznámce)a odpověď na něj. Není tedy pravda, že vzhledem ke stavům, které pronásledují lidi, kteří často zneužívají pervitin je u nich sebevražednost větší? Neptala jsem se sice přímo na pervitin, ale musím říct, že jsem tak trochu předpokládala, že právě u této drogy je suicidní chování nejčastější. Prosím reakci. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Máte pravdu, že pervitin, stejně jako další stimulační drogy, může vyvolat, a také často vyvolává, psychotické stavy charakteristické paranoidním chováním. Tento stav může vést k sebevražednému chování. Ovšem krizové situace související s akutními psychickými problémy, sociální situací, zdravotním stavem, partnerskými a rodinnými vztahy mohou být spojené s užíváním jakýchkoli jiných drog, včetně legálních. Úzkostný stav provázející abstinenční syndrom po vysazení opiátů nebo jiných látek vyvolávajících fyzickou závislost může mít také za následek sebevražedné chování. Navíc stav po pervitinu může také vyvolat agresi obrácenou proti jiné osobě nebo osobám, nikoli jen proti sobě. Není tedy možné označit pervitin za drogu, jejíž užívání nejvíce provokuje sebevražedné chování.