1,4-Butanediol
GHB
dobry den sehnal jsem si nahrazku tzv. gabamaxu ve forme butanediolu coz je jakasi chem. latka ktera se v tele zmeni na onu kyselinu aminomaselnou ........ jelikoz bohuzel uz par tydnu nefunguje diskusni forum o teto latce nestihnul jsem zjistit jak a v jakem mnozstvi aplikovat butanediol a nerad bych ze sebe delal pokusneho kralika :) nemuzete mi poradit popripade rict kde tyto informace sezenu...? Diky

Odpověděl: Jakub Minařík
Propátral jsem zdroje na internetu a volal na toxikologické informační středisko. Závěr z toho jsem učinil asi takový:
Nevím, jestli to víte, ale nejedná se o moc bezpečnou látku. Způsobuje depresi CNS, včetně deprese dechu a dávky kolem 50 mg na kilogram hmotnosti způsobují kóma. I nějaká úmrtí jsem našel (asi 71). Mezi efekty ve výrazně nižších dávkách patří takové věci jako zvracení, inkontinence (neudržíte moč a stolici), hematurie (krev v moči). Našel jsem i něco o riziku poškození ledvin a vzniku nějakých urogenitálních karcinomů (to je rakovina).
Takže dávkování vám neporadím, a pokud mohu mít dobré doporučení, tak berte diskusní forum s rezervou a podívejte se na zdroje lékařské, najdete tam jistě spoustu poučných informací. Ono totiž, když se vám to vymkne, tak skončíte na jednotce intenzivní péče a když tam skončí více lidí, tak o tom nějaký lékař napíše článek. A například ten výše zmíněný Gaba-Max v toxikologickém informačním středisku docela dobře znali. Byli totiž opakovaně dotazováni na léčebnou strategii při zvládání léčby kómatu, které bylo následkem jeho užití. Dobrá zpráva je, že většinou se všichni po několika hodinách probrali.
Já bych asi nezkoušel, zda se z kómatu také proberu. :-)