Psychfarmatika
Existují nějaké volně prodejné léky s podobnými účinky jako má např.Diazepam? Stalo se mi teď v životě pár nepříjemných věcí,ale nechci kvůli tomu navštěvovat doktora.

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohužel, žádné volně prodejné léky podobného typu na trhu nejsou. Vzhledem k účinkům benzodiazepinů, mezi něž Diazepam patří, je logické, že nejsou volně dostupné. Je to skupina léků, která má návykový potenciál a není naprosto vhodné je brát, pokud je nemáte na předpis od lékaře, který dokáže správně stanovit typ léků, které byste měla užívat a také stanovit dávkování. Nepíšete, co se vám přihodilo, ale mám pocit, že pokud se cítíte zle, bylo by možná lepší navštívit někoho z odborníků, se kterým můžete vaše potíže zkonzultovat a který by vám mohl léky případně předepsat. Ono totiž není v některých případech úplně fajn, když se věci snaží člověk řešit svépomocí, s odbornou pomocí to jde obvykle lépe a rychleji. Navíc se nedoporučuje brát jakákoli psychofarmaka bez nějaké psychoterapeutické pomoci - nějaká forma terapie by měla medikaci doprovázet, je to bezpečnější a pro řešení potíží jednoznačně efektivnější. Asi jsem vám neporadila, jak byste si představovala, ale mohu vám nabídnout kontakty na kolegy odborníky, na které byste se mohla obrátit. Stačí jen napsat, odkud jste. Zvažte to, je to samozřejmě jen na vás. Zatím přeji hodně štěstí a drží palce, ať se vám podaří problémy zvládnout, ať už se rozhodnete jakkoli.