crashi
Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat. Mám přítele, je ve stádiu podezdření na epilepsii. Bere na to prášky, nesmí pit alkohol a má dení režim. Kouří ale trávu. Skoro každý druhý den. Neublíží mu to??? Nemůže kvůli tomu dostat záchvat. Tvrdí totiž, že je to "zdravé"... Předem děkuji za odpověď...

Odpověděl:
Dobrý den, asi Vás (nebo spíš Vašeho přítele) moc nepotěším, ale to, co on považuje za "zdravé", je spíš nebezpečné. Epilepsie většinou reaguje velmi citlivě na jakékoliv změny vnitřní rovnováhy, třeba i právě změny v režimu dne, jídle, zátěži, odpočinku a spánku, což asi Váš přítel dobře ví. Stejně tak reaguje i na různé látky. Minimálně jeden z účinků marihuany je stimulační a tedy rozhodně nevhodný. I když je tedy Váš přítel ve stadiu podezření, doporučila bych mu, aby se trávě vyhýbal stejně jako alkoholu. Co bude ale dělat, je jen na něm...