kde hledat pomoc?
Lučys
Zname nebo spis kamosce s momentalnim(a dlouhodobym)trendem vyvoje situace za chvili umre syn,ktery ujel na perniku a navic ji do te doby znici.Psychologove z okoli si nevi rady,rekli ji jen to,co sama vedela a chytla pak jedine jeste vetsi depku.. Nevi vubec coajak,hlavne kvuli tomu, ze jeji syn je uz plnolety, nechce se lecit a jeho otci je to jedno-tedy nepomuze.Podle me ma sanci pomoct ted uz jenom schopny psycholog zabyvajici se dlouhodobe podobnymi pripady,ktery pomoct bude chtit.Existuje v CR takovy?Nebo aspon jak najit rodice s podobnymi problemy at si s nimi muze popovidat jak to resi?To je heslovite asi cely nastin situace.Nedelam si srandu.Diky predem ikdyz nak moc nedoufam... Pavel z Roznova.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že celá situace je pro Vás i pro Vaší kamarádku hodně obtížná. Píšete, že její syn za chvíli umře, ale dál to nerozvíjíte. Nevím moc, jak si to přebrat, jaký by měl být přesný důvod té jeho smrti? Nicméně, důležité jsou informace, že syn je plnoletý, nechce se léčit a Vaší kamarádku "do té doby zničí". A tak po čem se tedy ptáte: pokud jste již zkoušeli odborníky (zkoušeli? nebo to byli psychologové z "nedrogové oblasti"?) z okolí, nevím přesně, kam Vás odkázat. Kdybyste mi napsal, v kterém městě by to mělo být a jestli jste tam už třeba něco zkoušeli, pokusila bych se Vám najít nějaký kontakt tam. Jinak Vás můžu odkázat do Prahy, např. do Denního stacionáře SANANIM (Janovského 26, Praha 7, tel.: 220 803 130, 266 711 211), kde jistě najdete nějakého schopného psychologa zabývajícího se dlouhodobě podobnými případy a ochotného pomoci, a kde probíhají třeba právě i tzv. rodičovské skupiny, na které jste se také ptal ("...jak najít rodiče s podobnými problémy, ať si s nimi může popovídat, jak to řeší?"). Mám ale dojem, že Praha je pro Vás přeci jen trochu z ruky, a tak Vám nabídnu ještě kontakt na naší telefonickou poradenskou linku: 283 872 186. Zkuste zavolat a my se pokusíme Vám někoho najít. Zatím držím palce a přeju Vám i Vaší kamarádce hodně síly...