Bára Orlíková
ocko
Jsem z prahy..Beru nekolik let a poslednich par(spis par paru)mesicu gecko denne.Dnes mam 5ty den abstinence.Chute mam sileny,styska se mi po piku ale uvedomuju si ze vydrzet ma cenu..Ale prijde mensi krize a bojim se ze udelam chybu... Vzpominkam se asi nevyhnu,protoze do bytu ktery vyvolava nejvic vzpominek,se budu stehovat.Myslite ze bych nemela?A to jeste k cloveku ktery bral se mnou..

Odpověděl: Bára Orlíková
No, nejste tedy v jednoduché situaci. Chuť na drogy je zcela pochopitelná, zvlášť když abstinujete několik dní a věřím, že vás to docela sužuje. V tuhle chvíli je samozřejmě jakákoli drobná krize, konflikt, stresová situace, vysoce riziková. Ale jak sama říkáte, vydržet to má cenu a čím déle budete abstinovat, tím méně intenzivní tyto stavy budou. Nevím, zda by mi přišlo jako nejvhodnější se v tuto chvíli nastěhovat do bytu, který máte spojený s drogami a navíc k někomu, s kým jste drogy brala (bohužel z vašeho dotazu ani nevyplývá, zda ten dotyčný nadále drogy užívá nebo ne). Zvlášť pokud dotyčný drogy bere, myslím, že v takové situaci je riziko relapsu téměř stoprocentní, alespoň taková je moje zkušenost z praxe. Zkuste to aspoň odložit, pokud máte jinou možnost bydlení. Myslím, že by bylo docela fajn všechno, co jste mi napsala, skutečně zkonzultovat s někým z odborníků osobně - takto po internetu to asi pro vás není úplně to ono. Doporučuji se obrátit buď to na Kontaktní centrum SANANIM, Osadní 2, Praha 7, tel 283 872 186 (tam byste si mohla domluvit konzultaci, trochu se ve své situaci zorientovat, zvážit další postup, případně jaké možnosti terapie by pro vás byly nejvhodnější) nebo na Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 803 130 (stacionář je zařízení, ve kterém probíhá ambulantní léčba a také tzv. motivační skupiny pro lidi, kteří se rozhodují pro léčbu z drog a zatím moc neví, jak na to). Tak to zvažte. A hlavně buďte na sebe opatrná. Držím palce.