co mam dělat?
mavet
léčila sem se půl roku kvůli závislosti na pervitinu, marihuaně, extázích a různých věcech. Když sem se vrátila začala sem dojíždět na doléčování, skupinové. Pak se to ale nějak pokazilo a já začala pít alkohol, a kouřit marihuanu. Své psychiatričce sem se na individuálu svěřila že piju alkohol, o marihuaně jsem jí rači nic neřekla, na skupijně mi to chtěli rozmluvit ale já nechtěla a tak sem ze skupiny odešla, dojíždím teď jen za psychiatričkou protože si to máma přeje. Ještě sem neměla tu odvahu psychiatričce říct že kouřim trávu, bohužel už to došlo tak daleko že sem měla před několika dny pervitin :( Nejhorší je že mam takovou divnou představu že tim mámě hrozně ublížím když se to dozví, ale už zas nemůžu jinak, mam moc velké chutě a vím že bych to měla říct ale nevím jak, nedokážu to, je to moc těžké. Potřebovala bych poradit jak si mam zas udělat nějakej režim jak mam prostě přestat sama, vím že bych měla vědět z léčby že to neni možné ale přece to musí jít, já už se tam nechci vrátit!

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, doporučoval bych vám následující postup: a) Řekněte to své psychiatričce. Myslím, že to zvládne. My psychiatři jsme totiž na lecos zvyklí a víme, že náš klient (nebo pacient), nám může říct co se s ním děje, až když na to bude připravený. Jinak to prostě nejde, pokud nechceme použít nějaké mučení - to by k nám ale zas nikdo nechodil. :-) Soudím, že vaše psychiatrička s vámi zkusí najít nějaké řešení. b) Zastavte to hned. Prostě začněte abstinovat. Žádné zítra, žádné naposledy. Vezměte co máte doma a hoďte to do hajzlu, pardon, to mi nějak ujelo, do WC. Pokud se rozhodnete, že chcete, tak to půjde. Nejsou v tom žádné čáry. Jen vaše rozhodnutí. Pokud je to s tím rozhodnutím všelijaké, tak si sedněte ke stolu a napište si pro a proti. Je důležité, abyste věděla, proč chcete a začínáte abstinovat. c) Aby to celé k něčemu bylo tak musíte dát svému pobíhání po světě řád - byla jste na léčbě, víte jak na to. d) hlavně se vyhněte toulání po večerech a přátelům z mokré čtvrti. Pokud jim nezvládnete dát vale, tak je jen slušně pozdravte a víc s nimi nehovořte. Pokud zabřednete do hovoru, tak s nima také skončíte v hospodě, či jinde, ale to také víte. e) Najděte si nějakou smysluplnou aktivitu, třeba trocha sportu, tělo se unaví, člověk večer snáz usne. f) Opatřete si nějaké vitaminy - B1, magne B6 a nějaký multivitamin. Budete se cítit o něco lépe. G) Pokud mohu doporučit - zkuste se vrátit do doléčovací skupiny. Když svůj relaps zastavíte, tak vás vezmou zpět. Podle toho, co píšete, měli více rozumu než vy. :-) P.s. Stane se že člověk zrelapsuje. Ale pokud svůj relaps zastaví, a vrátí se k fungování, tak ho to posílí.