z pervitinu se pry neda dostat..-Bára Orlíková
ocko
Proc se na to ptam? Protoze se o to snazim.. Myslela jsem ze ted uz jsem na ty nejlepsi ceste a jeden clovek co jsem potkala,ktery s tim ma zrejme velke zkusenosti,rikal ze se z bilyho neda dostat.Tak nevim jestli to ma cenu.Hlavne s tim bojuju bez pomoci nejakych odborniku primo na tohle,takze nevim nevim...Prijde mi,jako by se mi po piku styskalo..To je blbost,ze?Je to tezky.....

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, zda a případně jak dlouho se vám daří abstinovat od pervitinu a ani nemám další podrobnosti o vaší situaci. Ale rozhodně má cenu přestat brát. Jak jsem vám psala v předchozí odpovědi - z pervitinu se dostat dá a znám mnoho lidí, kterým se to podařilo, ať už s pomocí nebo bez pomoci odborníků. S tím, že pokud člověk pervitin bral intenzivně, tak je pravděpodobnost, že se z toho vyseká sám, menší, než kdyby se o to pokoušel s odbornou pomocí. To, že člověk přestane drogu brát a pak má často chuť se k ní vrátit a stýská se mu po těch zážitcích, které na droze zažil, pronásledují ho nejrůznější vzpomínky s drogami spojené a má dojem, že to nemá cenu a že to bez drog nezvládne, je normální. Prostě to k tomu patří a nezbývá než se snažit vyhýbat situacím, lidem a místům, které tyhle pocity provokují a pokusit se to zvládnout. Stojí to za to, i když je to těžký. Napadá mě, že by třeba nebylo od věci si o těhle věcech s někým z profesionálů promluvit. Získala byste potřebné informace, podporu a někdo by vás tímhle těžkým obdobím mohl provázet. Není nejvhodnější spoléhat na lidi, kteří sami drogy berou a tvrdí vám, že se z toho dostat nedá. To je nejspíš jen projev jejich bezmoci, těžko si mohou připustit, že to jde - měli by výčitky z toho, že s tím nic nedělají. Pokud byste o to měla zájem, můžu vám poslat nějaké kontakty na kolegy, kteří v téhle oblasti pracují - když mi napíšete, odkud jste. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí. Opatrujte se.