Romové a drogy
sara
Dobrý den, ráda bych se zeptala jaké programy existují v rámci prevence drogových závislostí určené pro romskou populaci či romskou mládež. Kdo tyto projekty uskutečňuje a v kterých lokalitách probíhají. A také zda jsou již zjištěny výsledky o jejich úspěšnosti. Děkuji Šárka

Odpověděl: Jakub Minařík
No, obávám se, že vás asi zklamu. Myslím, že se nějaké programy se rozbíhají a většinou jsou v počátečním stadiu. Naše organizace třeba rozbíhá program terciální prevence - výměna injekčního náčiní pro romskou komunitu v terénu. Pokud někde nějaký program existuje déle a funguje, je to ojedinělá záležitost. O sledování úspěšnosti nemůže být ani řeči, protože myslím, že není co sledovat. Ono sledování efektivity v oblasti drogových závislostí u nás je taky celkem v plenkách. A pokud někdo něco náhodou vysleduje, tak se tím zas zřídka někdo řídí. Mluvím o oblasti primární, sekundární i terciální prevence. Asi jsem vás moc nepotěšil. Zkuste pátrat po internetu. Třeba na něco narazíte.