mléko z konopí
mopy
...... asi před dvěma měsíci jsem v "opilosti" požil mléko z konopí. Byl to můj první a poslední kontakt s drogou! Co se nestalo, prožil jsem cca pět až šest hodin ukrutného strachu.( V té chvíli jsem myslel že to mám na pořád...) Asi po dvou týdnech, na mě přišli nepříjemné a těžké deprese. ( zřejme se spustil nějaký stresující faktor.....) Navštívil jsem lékaře a začal se léčit na deprese. V současné době uživám FRONTIN (alprazolam 1 mg) 3 krát denně. léčim se asi jeden měsíc, přesto si občas vybavím ty hrozné stavy. Jako bych je sugestivně přivolával, neustále se v tom "šťourám".... Chci se zeptat zda-li se tyto stavy zlepší nebo úplně vymizí? A co s tím lékem, není moc drastický? Jak dál? díky Mopy

Odpověděl: Jakub Minařík
To, co jste prožil se někdy stává. Říká se tomu bad trip a označuje to průběh intoxikace halucinogenní drogou s negativním průběhem. Někdy s sebou taková intoxikace nese následky v podobě přetrvávajících obtíží. Na druhé straně se mi zdá, že stav který popisujete by mohl být celkem dobře ovlivnitelný, i když to možná bude chvilinku trvat. To proto, že se mi zdá, že vaše potíže jsou způsobeny spíše hrůzou z toho co se stalo, než tím, že by se vám rozjela nějaké vážná duševní choroba. Myslím, že si svoje potíže sám posilujete tím, že se bojíte toho co jste zažil (docela tomu rozumím) a pořád se k tomu vracíte a nakonec se bojíte čím dál víc. A přitom teď není čeho. To, co se stalo, tak bylo. Myslím, že zážitek, který jste měl, je potřeba zkusit zpracovat, porozumět mu. Vaše obtíže pak snáze zmizí. Navrhoval bych tedy následující: 1. Uvolněte se a najděte si trochu času. Pomalu a zhluboka dýchejte. 2. Zkuste si svůj zážitek znova vybavit, projděte si v duchu co se vlastně dělo a co jste při tom cítil. Asi to nebude úplně příjemné, ale myslím, že to je důležité. Zjistíte, že hrůza, kterou jste prožil byla jen hrůza a nic víc. Měla začátek a konec. A měla nad vámi moc, teď ale vy získáváte moc nad ní. 3. Pak si uvědomte, že to je vlastně už docela dlouho a že to co se stalo bylo a bylo to otázkou jen té chvíle. Není důvod, aby to pokračovalo. Prostě: "Blbej zážitek, eště že je to za mnou, brr." 4. Zkuste to ale neodmítat, je to prostě váš prožitek, jen trochu nepovedenej. A zkuste v tom najít něco pozitivního, nějaké poučení (kromě toho zjevného, že pít mlíko z konopí není nejlepší nápad). 5. Zkuste změnit vaši životosprávu. Trocha pohybu, procházky, pravidelný spánek, zdravá strava, trocha vitamínů. Pomáhá to. Ten lék který užíváte má návykový potenciál - ale na ty vaše potíže je výborný. Zkuste Ten zážitek zpracovat podle výše uvedeného návodu a až potíže odezní, začněte s lékařem vyjednávat o postupném vysazení. P.s. Držím palce a kdyby byly nějaké další dotazy, nebo tak něco, jsem tady. Klidně napište jak se to vyvíjí. Celkem by mě to zajímalo. :-)