BEE3
Dobrý den rád bych vás požádal o pár rad a tipů jak se zbavit rutiního hulení. Řekl bych že o drogách mám vcelku přehled, ale vždy jsem se poučil z odstrašujících příkladů a díky za to.Z tvrdých drog jsem zkusil jen extázi a již několik let ji užívám v rozmezí 1x za měsíc. Hulení jsem bral ale vždy jak samozřejmost dokonce jsem dřív hulil než kouřil. Před pár měsíci (cca 4)jsem přestal kouřit, jelikož jsem si řekl že je to opravdu jediná droga ktará nedává nic a bere občas vše. Na hulení jsem si zvykl dělat úplně všechno a myslím bohužel i kvalitně již dluho se snažím naplánovat 30 dní bez ale v celku hledám berličku která by mi v tom pomohla.Prosím o pár rad a tipů jak na to(opakování matka moudrosti).za odpověď předem děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Dobrá. Zkuste si tedy v první řadě ujasnit proč chcete přestat hulit, nebo to alespoň výrazně omezit (Z vašeho dotazu jsem pochopil, že spíše stojíte o to druhé). Proč je hodně důležité, protože v tom je ta energie, kterou potřebujete na to, abyste něco změnil. No, pak je důležité, stanovit si limit - tzn. kolik toho můžete vyhulit týdně, nebo měsíčně (pokud chcete úplně přestat, limit je 0). Doporučoval bych zvolit spíše týdenní horizont - protože měsíc je dlouhá doba, člověk má tendenci limit vyčerpat první týden s tím, že si pak dá delší pauzu, ... a ono to pak nějak nevyjde, znáte to. :-) Jo ten limit si stanovujte pokud možno realisticky. Jestli například hulíte 5 jointů denně, je nepravděpodobné, že zvládnete 1 měsíčně. To je už rozumější snažit se přestat. Spíše si vyberte kolik dní, resp. večerů v týdnu pohulíte. S tím souvisí i to - hulení bych doporučil omezit jen na večery. Druhým krokem je vymyslet, co vlastně místo hulení budete dělat. Asi by nebylo dobré chodit místo hulení na pivo. Spíše bych doporučoval nějaké sportovní aktivity. Člověk se při tom trochu unaví, nemá pak potíže s usnutím, ... Jako třetí krok bych viděl odstranit pokušení. Tzn. Pokud máte doma bednu trávy, asi hulit nepřestanete, resp. až dostanete chuť tak prostě neodoláte. Takže hulení umístěte někam na bezpečné místo, tj. z vašeho bezprostředního dosahu. Stačí je možná zamknout do skříně a klíče nechat v práci. Čtvrtý krok - napište jak jste se rohodl, kdy s tím začnete a jaký jste si nastavil limit. Můžeme spolu o vašem přestávání, nebo omezování spolu komunikovat. Tohle se mi jeví jako základ. Na závěr jen pár drobností. Pokud například vyrazíte na návštěvu ke známým - huličům - vězte, že nebudete abstinovat. Totéž platí, pokud budete hostitel vy. No držím palce a těším se až znova napíšete. :-)