léky2
Monika
toho prothiadenu beru jednu tbl. večer to střední balení asi 25 - jak škodí paměti? a co remeron..nebyl by lepší ohledně vedlejších důsledků? ..já měla radost, že se mi podařilo po takový době zbavit se všech těch léků, tak je tohle taky blbě? za jak dlouho by se mi ta paměť mohla zlepšit? sem kvůli tomu odložila státnice..

Odpověděl: Jakub Minařík
Já jsem nenapsal, že to je špatně, já jsem napsal, že je to jistě dobře - používat jen jeden lék ve stabilní dávce a netláskat pátý přes devátý v dávkách převyšujících rozumné terapeutické dávky. Taky jsem napsal, že by možná ty léky měl nasadit vytitrovat a kombinovat lékař. Někdy to u svých pacientů dělám, že jim k zákldní medikaci přidávám další kombinaci léků, protože se třeba učí na maturitu. To ty lidi ale musím vidět a léky nasazuju podle vyšteřní, které jim pravidelně dělám. U každého je kombinace léků trochu jiná i dávkování je jiné. Taky jim dávám jiná doporučení, která se týkají třeba životního stylu, .... Dost často to celkem funguje (je ale třeba, aby byl na to čas, protože než se něco změní tak to pár dní trvá). Takže: Vaše radost, že se vám podařilo zbavit se všech těch léků je oprávněná. 25 mg Prothiaden není zas tak moc, paměť by to výrazně postihnout nemělo. Za jiné léky bych to neměnil, myslím, že to není rozumné. Pokud byste s tím chtěla udělat něco víc, tak navštivte psychiatra. Vyplatí se to.