Kam se obrátit ..
Seth
Je mi 27let,jsem ženatý,máme dceru.Před asi 3lety jsem začal nenápadně popíjet,až jsem se propil k excesům,kdy absolutně nevím o světě.Dlouho jsem tvrdil,že mám vše pod kontrolou.Ubližoval manželce,přišel jsem o práce ...Musím ale napsat,že nepotřebuji alkohol nějak často.Nepiju třeba měsíc,dva,protože nechci,nemám potřebu.Potom se ale nějak trošku napiju a skončí to zase excesem.Po několikáte jsem skončil na záchytce.Na ústavní léčbu nechci ale léčit se musím.Proto se ptám kam se obrátit,Jsem z Olomouce a slyšel jsem o Antabusu,není něco podobného.Chci se léčit ambulantně.

Odpověděl: Bára Orlíková
Chápu, že jste v obtížné situaci, která žádá nějaké řešení a je fajn, že jste se rozhodl pro tento krok a snažíte si zjistit nějaký kontakt, kam zajít. Můžete se zkusit obrátit na ambulanci AT při FN Olomouc, I. P. Pavlova 12, 775 20, Olomouc, tel: 588 444 618 (MUDr. Jarmila Šmoldasová). Tam by vám pomohli jednak se v současné situaci zorientovat a zvážit postup léčby a pochopitelně by vám poradili i ohledně případné medikace. Možná se zkuste podívat na stránky svépomocné organizace Anonymní alkoholici http://www.sweb.cz/aacesko (mám ale obavy, že v Olomouci přímo žádná skupina AA není). Mezinárodní stránky nají na adrese http://www.alcoholics-anonymous.org/. Možná, že vás to zrovna nezaujme, ale můžete se podívat i na stránky MUDr. Nešpora, kde je obsáhlý text o překonávání závislosti na alkoholu http://mujweb.atlas.cz/veda/nespor/. Doufám, že vám kontakty pomohou a držím palce, ať situaci zvládnete. Hodně štěstí.