crack
Lydie
zase byl víkend a já ho proskákala,jsem vyčerpaná, myslim na tu vaši minulou odpoved, vůbec jsem nespala , žádná unava,ale zítra musim do práce a to už minule jsem si musela abych to přežila vzít trochu koksu. a to už je všední den. aby to nakonec nebyla pravda, to co mi říkáte. psychicky sem ale v pohodě akorát dost vyčerpaná.mužu to nevydržet fyzicky? Lydie

Odpověděl: Bára Orlíková
Únava, kterou popisujete, se po užití stimulačních drog dostavuje. Jednak je to zcela pochopitelné vzhledem k tomu, že jste nespala (i kdybyste nebrala žádné drogy, tak vás jedna, nedejbože dvě neprospané noci, poměrně dost zničí taky) a také jste organismus celkově vystavila další nesmírné zátěži. Navíc užívání kokainu představuje ohromnou zátěž pro kardiovaskulární systém, stoupá riziko srdečních a mozkových příhod. Dlouhodobé šňupání vede k poškození nosní sliznice, často nevratnému, a k postižení čichu. Stimulanty svým účinkem vyčerpají organismu veškeré rezervy. Dost často se sice organismus sám po takovém víkendovém tahu zrestauruje tím, že prostě dál na prázdnou nádrž nejede a vy pak usnete a budete spát spoustu hodin a sníte spoustu jídla, aby se ta rezerva doplnila. V horším případě sebou někde seknete, pokud tělo nenecháte odpočinout a dál ho naprázdno krmíte kokainem. Navíc samozřejmě stimulanty specificky působí na mozek a potažmo psychiku, hrozí vám i další potíže spíše psychického charakteru. Psychické a fyzické není tak oddělené, jak by se mohlo zdát, jsou to spojené nádoby. Takže se sice můžete ujišťovat, že jste psychicky v pohodě a jen tělo je vyčerpané, ale sama můžete zanedlouho zjistit, jak velká je to iluze. Jestliže jste ve fázi, kdy berete občas, ale začíná vám to přesahovat i mimo víkend a zasahovat do pracovních povinností a podobně, tak věřte, že pokud nepřestanete teď, tak budete mít za chvíli s tou závislostí asi něco do činění. Dávejte na sebe pozor a zkuste se na to vykašlat dřív, než budete mít velký problém. Držím palce, ať se dáte do pořádku. Kdyžtak zas napište. BTW více info o kokainu najdete pod rubrikou Stimulační drogy / Kokain na této stráce vlevo.