Co to vlastně je?
Aki.lla
Prosím chtěla bzch se zeptat co to vlastně všeobecně drogy jsou píšu ročníkovou práci o drogách a nevím jak mám vyjádřit odpověd na otázku ''Co to jsou drogy''. Děkuji za odpověd nejlépe na můj e-mail.

Odpověděl: Pavel Kubů
droga: pův. sušený rostlinný či živočišný materiál určený k léčebnému použití. Oficinální d. jsou uvedené v platném lékopise, neoficinální (nelékopisné) musí odpovídat stanoveným normám. V současnosti: látka přírodní či syntetická, která splňuje dva základní požadavky: (a) ovlivňuje prožívání reality (psychotropní efekt), (b) může vyvolat závislost (viz drogová závislost), drogová závislost: chorobný stav spojený s nezvladatelnou touhou po opakovaném braní drogy, mnohdy s tendencí ke zvyšování dávek. Na doporučení SZO nahrazuje tento pojem dřívější termíny narkomanie, toxikomanie. Při nedostatku drogy může vzniknout abstinenční syndrom daný existencí psychické či fyzické závislosti. D. z. je spojena s negativními důsledky pro postiženého jedince či společnost. Angl. drug dependence, addiction. další definice viz http://www.maxdorf.cz/maxdorf/ls.html. Další info o drogách viz www.drogovaporadna.cz, www.drogmem.cz, www.extc.cz. Doporučuji při psaní ročníkové práce na toto téma více pracovat s odbornou literaturou k této problematice. Stačilo by nahlédnout např. do psychologického slovníku...