jsem závislý?
Janík
chtěl bych se zeptat jestli to je závislost, když piju tři piva každý večer.Jinak neusnu nebo až nad ránem. někdy ani to třetí nedopiju. čtvrtý nikdy. jiný alkohol ne .

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, existuje spousta definic závislosti, podle některých by jste asi závislý byl, podle jiných ne. Ve své podstatě jste si na to odpověděl sám - když pivo nemáte, neusnete, máte tedy nějaký problém, když Vám alkohol chybí. Na druhou stranu, nemáte potřebu zvyšovat dávky, které jsou dost nízké. Dost by také záleželo na tom, jak je pro Vás pivo důležité pro psychickou pohodu. Nevím ale, jestli je zas tak nutné mít odpověď na otázku, jestli jsem závislý nebo ne. Asi jde spíš o to, jestli Vám tenhle zvyk vadí nebo ne. Pokud ano, určitě se dá zkusit něco s ním dělat. Zkoušel jste na usnutí třeba i něco jiného? Rozhodně bych nedoporučovala nahradit piva práškama, ale co třeba různé bylinné směsi a čaje (např. meduňka,ale líp by Vám to určitě řekli ve specializovaných obchodech)nebo nějak se před spaním unavit, třeba cvičit. Mnoha lidem také pomáhají různé formy relaxace. Nevím, možná Vám píšu něco, co vůbec nechcete slyšet a šlo Vám opravdu jen o to zjistit, jestli jste závislý... v tom případě, už to, že se ptáte a přemýšlíte o této alternativě, je trochu odpovědí. Ale není závislost jako závislost a taky ne každá závislost musí člověku vadit. Tak nebo tak, s touhle se dá určitě něco dělat, pokud budete chtít.