Jak komunikovat s opilým člověkem
Silvia
Před pár týdny jsem začala pracovat v jedné hospodě. Ale občas nevím, jak správně a nenásilně jednat s opilým člověkem tak, aby to ten dotyčný pochopil. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to je docela těžká otázka a pro naši poradnu asi dost netypická, ale proč ne...myslím, že v komunikaci s takovými lidmi je důležité jasně si držet hranice, říkat jim věci srozumitelně, klidně, ale trvat si na tom, na čem mi záleží. Asi jde hodně o to, jak se který opilý zrovna chová - někdo je hodně přátelský a vtipný, někdo naopak agresivní. Dala bych si určitě pozor na tu druhou skupinu, která dovede být dost nepříjemná. Myslím, že s takovými lidmi je třeba hlavně zůstat klidná a vědět, kdy situaci ještě zvládnu sama a kdy už potřebuju pomoc někoho jiného. Nepíšete, jestli děláte v hospodě sama, nebo je tam někdo s Vámi. Pokud sama, vždycky je tu možnost obrátit se na policii, pokud by se situace hodně vyhrotila. Ale to je asi opravdu krajní řešení. Jinak to chce asi hlavně nechat si od hostů profesionální odstup, protože někteří lidé, když se opijí, snadno ztrácí zábrany a ostych, což by Vás mohlo pak obtěžovat. Nevím, jestli jsem Vám aspoň trochu na vaši otázku odpověděla, je to opravdu dost složité, protože na jednu stranu by měl být člověk v pohostinství k hostům příjemný, na druhou stranu by se měl taky cítit v práci bezpečně. Takže držím palce, ať se Vám podaří najít rozumný kompromis a práce se Vám líbí.