Malina
mám idté obavy. somzdrav.sestra. pred časom som nastupila v prahe . mala som akusi hnačku a lekar vo sluzbe mi dal opiovu tnkturu. bolo to vynikajuce. a ked som malo to isté vzala som si to isté. ted ked to nee ono beru. . pol roka dene. strachujem se zo závislosti a i preto že robim podvody. nemožem už dalej.

Odpověděl: Bára Orlíková
Důležité je, že jste se v takové situaci rozhodla se někomu s tím problémem svěřit alespoň takhle přes internet. Bezvýchodné situace vypadají překvapivě často bezvýchodně jen na první pohled, věřte, že východisko určitě najdeme. Jistě se s tím dá něco dělat a jistě není ještě pozdě s tím něco dělat. Možná by stálo za to si o celé situaci promluvit s někým z profesionálů. Vím, že to možná pro vás zní možná trochu děsivě, zvlášť když člověk nemá zkušenost s tím se obrátit na někoho z odborníků. Díky tomuto kontaktu přes internet máte za sebou první krok, ale není v našich silách takovou situaci vyřešit jen prostřednictvím povídání po netu. Mohu vám doporučit kolegy, které znám a kteří mají velké zkušenosti s lidmi, kteří se dostali do potíží kvůli nealkoholovým návykovým látkám. Měla byste k dispozici někoho, kdo vás bude provázet, podpoří vás ve vašich rozhodnutích, dodá energii, informace, inspiraci, jak některé nesnadné situace řešit. Jestliže žijete v Praze, je mnoho možností, kam se obrátit (namátkou některá z AT ambulancí, Kontaktní centrum SANANIM, Denní stacionář SANANIM nebo Centrum ambulantní substituce a detoxifikace). Zkuste to zvážit a kdykoli znovu napište, konkrétní kontakty na jednotlivé kolegy vám ráda poskytnu. Doufám, že se nám podaří vymyslet variantu, která by pro vás byla nejvýhodnější. Zatím držím palce a určitě se ozvěte.