závislost?
Libor
muže být závislost to,že si rád čtu všechco o drogách, kamarádim s fetákama,jsem velmi blízko,občas si vemu, ale velmi kontrolovaně. myslim spíš to, ž e se tak velmi zajímám o drogy až několik hodin deně mi to zabere času.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejsem si jistá, zda by se tento váš životní styl dal nazvat závislostí. Ovšem nepíšete, jak intenzivní je vaše zkušenost s drogami přímo - to, že si občas vezmete, ale velmi kontrolovaně - to pro mě není dostatečná informace. Nevypovídá to nic o tom, co berete, jak dlouho, jak často a jakým způsobem. A to, že berete kontrolovaně - to taky není úplně relevantní informace - bývá to totiž velmi subjektivní dojem. To, že vás drogová problematika zajímá, není samozřejmě ještě nic, co by nutně muselo znamenat potíže. Člověk má v různých obdobích různé zájmy, koníčky a zaměření. Lidé věnují hodně svého času nejrůznějším věcem - od rybaření a zahrádky přes sport nebo muziku až po zájmy, které jsou více exotické. Spíš bych se zamyslela nad tím, proč vás tolik přitahuje zrovna tahle oblast, co vás na ní tolik zajímá oproti jiným věcem, co je na ní tak fascinujícího... Napadá mě, že pokud se člověk něčemu věnuje přesmíru, že to často znamená, že tím překrývá nějakou vnitřní prázdnotu, neřešený problém, nejistotu, úzkost - slepé místo, které je potřeba zaplnit. A taky mě napadá, že obzvlášt v jistém věku může fascinace drogami a občasné experimenty být projev toho, že se člověk necítí ve svém životě spokojený a nemůže najít nějaký smysl toho všeho, co se kolem něj děje. A pak to taky může skončit tak, že to, co popisujete, je startovní čára k tomu, aby vaše užívání drog nebylo jen občasné a kontrolované a vlítnete do toho. Protože se taky může objevit pocit, že jen teoretický zájem o fascinující drogovou problematiku nestačí a že vám to v praxi neuleví. Zvlášť pokud se pohybujete v okruhu lidí, kteří drogy berou. Takže bych být vámi byla na sebe opatrná. Třeba by se našel i bezpečnější zájem a okruh lidí... No, nevím, jestli jsem se netrefila úplně vedle. Každopádně se proti tomu můžete ozvat. Můžeme to třeba udělat tak, že nad tím zkusíte přemýšlet a pak mi napíšete, co si o tom myslíte?