už nikdy?
Bobuška
Chci se zeptat jestli si už člověk, který byl závislý na drogách nikdy nemůže tu drogu co brál vzít, třeba jen občas? a nebo to muže jít?Myslim že by to mohl zvládnout.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, zda se ptáte proto, že zrovna vy osobně řešíte tenhle problém nebo se jedná o někoho z vašich blízkých. Ale ze zkušenosti vám mohu říct, že kontrolované užívání drogy poté, co už s ní člověk měl velké trable a přestal nebo byl dokonce kvůli tomu v léčbě, neexistuje (a nanejvýš nebezpečné je to i užívání jiné drogy, než té původní - tím myslím, že když někdo začne třeba brát místo perníku heroin nebo bude neustále v lihu, že si skutečně nepomůže). Má zkušenost je taková, že člověk si dá jednou a myslí si, že to ustojí. Pak se dá za čas znovu a myslí si, že to ustojí. Jenže to vždycky nakonec dopadne tak, že se buď postupně nebo velmi rychle zase rozjede, (pokud situaci nezačne hned s odbornou pomocí řešit). A bude na tom podobně jako předtím, jen o zkušenost bohatší, že takhle to nejde. Nakonec, proč by si měl někdo občas dát, když už s drogami jednou přestal? Přemýšlení o tom, že by to občasně braní mohlo jít, je jeden z obvyklých příznaků, že je něco dost v nepořádku a že drogové myšlenky mají nad racionálním uvažováním převahu. A že v takových situacích je vcelku na místě si o tom s někým promluvit (myslím s někým z profesionálů a ne třeba s kamarády, kteří berou) a zkusit zjistit, jestli neexistuje jiný způsob, jak se vyrovnávat s prázdnotou, stresem, samotou, nudou nebo nespokojeností v životě bez drog, než si znovu dát... Nakonec je to ale vždycky věc jen toho dotyčného, jak se rozhodne a někdy už téměř není síly, která by tomu zabránila. Jen si myslím, že to prostě za to nestojí. Kdyby vás k tomu cokoli zajímalo a chtěla, tak znovu napište, jsem vám k dispozici.