subutex
Lenka
Beru subáče, přítel taky, všichni naši známí taky. Mám ještě jednoho "přítele", od toho mám peníze, ale on neví, že beru, a můj opravdový přítel zase neví o tom druhém. Už toho mám dost, jsme na tom oba strašně agresivní, snažíme se jeden druhému ublížit a mám strach, že se rozejdeme. Teda to každopádně, jestli přijde na to, odkud beru peníze. Ale já vážně nechci, přála bych si, abysme spolu mohli normálně žít, abysme si nedělali naschvály, protože já svého přítele miluju, a NENÁVIDÍM, když musím s tím druhým spát jen kvůli tomu, abych měla peníze. Byla jsem dvakrát na léčení, jedno dokončené, druhé ne a na další už nechci. Vlastně spíš přítel nechce, abych tam chodila, říkal, že když někam odejdu, je to, jako bych ho opustila, a vracet už se nemusím. A to nemůžu, být bez něj, je pro mě nejdůležitější na světě. Chtěla jsem jít aspoň na detox, jenže to on bere stejně jako celé léčení. Ale kdybych si mohla něco přát, tak by to bylo, abysme oba přestali.

Odpověděl: Jana Justinová
To zní trochu jako patová situace - chtěla a nechtěla byste na léčení, nechcete spát s tím druhým, ale musíte... vypadá to dost neřešitelně, ale snad aspoň s něčím z celé té hromady komplikací by se dalo něco dělat. Možná zrovna s tím druhým "přítelem". Asi to bude znít krutě, ale moc mi nejde dohromady, že svého skutečného přítele strašně milujete a je pro Vás nejdůležitější na světě a přesto ho dokážete podvádět jenom kvůli penězům. Subutexy, alespoň ty legálně předepisované, přeci nestojí zase tolik, aby se na ně nedalo normálně vydělat, i kdyby jen brigádou. Tenhle způsob shánění peněz je dost pohodlný a moc se mi to neshoduje s tím, že píšete, že to "nenávidíte". Je pak opravdu tak nutné s tím druhým udržovat kontakt? Ještě k tomu, když riskujete, že Vám na to přítel přijde a stejně bude následovat rozchod. A co se týče toho přestat, není přeci jedinou možností nutně léčba. Subutex je původně plánovaný jako přechodné stadium mezi závislostí a abstinencí. To znamená, že člověk by měl pomalu vysazovat a do stadia úplně bez drog. to je asi dost složité, když berete oba a třeba ještě tablety z černého trhu. Když byste ale byli pod dohledem lékaře, který by Vám Subutexy předepisoval a pracoval s Vámi na jejich postupném vysazení a abstinenci, snad by to tak nemožné nebylo. Chce ale Váš přítel vůbec přestat, když je tak strašně nastavený proti léčbě? Rozumím tomu, že od něj nechcete odejít, ale takhle to vypadá jako dost začarovaný kruh a možná se budete muset rozhoupat alespoň k nějaké změně, i když bude asi těžká. Kdybyste se rozhodla (nebo rozhodli) pro kontrolovanou substituční léčbu, ráda Vám dám nějaké kontakty. I kdyby ne, budu ráda, když napíšete, co si o těhle možnostech myslíte. Hodně štěstí a odvahy!