pomoc kamarádovi
Kód 918504 Dobrý den, pokud by se jednalo o náhodné nebo víkendové užívání drog, tak bych Vás svémi dotazy vůbec nezatěžoval! Názvem tvrdá droga považuji heroin a pervitin, které můj kamarád užívá podle mého úsudku dost často (každý den) po dobu nekolika měsíců. Neni žádný "začátečník" a v m.drogách jede min. 6 let. Myslím, že mé obavy jsou oprávněné a rád bych věděl možné dopady na jeho rodinu, podnikání, kamarády, atd. Nemá zájem léčby, ale jak končí taková situace u závislého člověka a jeho okolí ? Kde je hranice a co dělat v tomto případě ? Myslím, že je to dost vážné ! Díky

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, plně rozumím Vašim obavám když je situace taková jak popisujete. Bohužel žádnou hranici Vám neurčím.... Jak sám píšete, kamarád zatím nemá o léčbu zájem (neznamená to, že je to definitivní, v budoucnu se možná rozhodně jinak) a je pouze na něm, jak moc za svoji závislost zaplatí. Je možné, že přijde o živnost, bude mít dluhy, přijde o nedrogové známosti, pošramotí vztahy s rodinou.... Když se ale rozhodne, může vše změnit. Je ale pouze na něm kdy to bude... V tomto případě mu můžete být cenným pomocníkem (to jsem Vám ale již psal). Teď mu můžete nanejvýš reflektovat, co s ním drogy dělají.... Jen těžko si lze malovat, že kamarád ihned něco změní. Možná to bude dlouhá cesta, kdy Vaše se Vaše slova budou míjet účinkem a budete bezmocně přihlížet. Mějte na paměti, že za jeho osud nemáte odpovědnost a pokud to bude neúnosné, možná se Vaše cesty budou muset dočasně rozdělit. Přeji aby tomu ale tak nebylo. Hezký den