žádost o radu
Milan
Nacházím se v těžké životní situaci.Jsem závislý na opiátech-vývaru z makovic-ale musím do nemocnice na urgentní operaci.Rád bych se zeptal,zda při nebo po detoxikaci je možné dostávat takové léky,které abstinenční příznaky zmírní.Mám z nich skutečnou hrůzu.Prosím o radu jak postupovat.Je možné podrobit se detox.také anonymě-a jak?Děkuji za odpověď Také se za to hrozně stydím. Milan

Odpověděl: Pavel Kubů
Po operaci budete velmi pravděpodobně dostávat některý z opiátů na zmírnění pooperačních bolestí. Otázkou je zda předepsaná dávka u Vás bude působit stejně účinně jako u člověka bez tolerance k působení opiátů. Píšete, že jde o urgentní operaci, tudíž varianta s podtoupením detoxikace by mohla být časově problematická, zabere Vám minimálně týden a lze ji podstoupit ve většině lůžkových psychiatrických zařízení. Chápu, že se z vaším návykem nechcete nikde chlubit, přesto byste měl svého ošetřujícího lékaře ještě před operací o možné toleranci k ůčinku opiátů informovat. Zatajením této informace lékaři velmi zkomplikujete Vaši předoperační přípravu i následnou pooperační rekonvalescenci. Mějte na paměti, že lékař je vázán lékařským tajemství a bez Vašeho souhlasu tuto informaci nesmí zdělovat 3. osobám.