pomoc kamarádovi
Dobrý den, je možné pomoc člověku, který je závislí na tvrdé d. pokud nemá sám zájem ? Existuje vůbec nějaké řešení ? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, pomoci někomu, kdo aktuálně nemá zájem je nemožné. Můžete však určitým způsobem pracovat na tom, aby zájem začal mít. Není to ale nic lehkého. Někdy to může trvat neúnosně dlouho a "bezmocné" přihlížení není zrovna uspokojivé. A jak na to? Dobrým řešením je být nablízku, dotyčného neodsuzovat, otevřeně mu dávat zpětnou vazbu jak na něj drogy působí, co všechno mu již berou... Ne vždy je to ale možné, někdy si člověk musí držet svoje hranice a bezpečí - nemáte prostě za osud kamaráda odpovědnost, jeho volba. A nikdo Vás nemůže nutit být nablízku, pokud Vás dotyčný bude okrádat, podvádět.... Napadá Vás ještě něco? Hezký den