volové
Dobrý den. Užívám pervitin přes 2 roky, z toho poslední rok nitrožilně. Frekvence užívání je zhruba každý víkend. Jak dlouho se dá "píchat" za dodržení sterilních podmínek, než dojde k onemocnění žil, nebo jinému trvalému poškození? Říkám si, že jsem zatím OK, ale vím, že ztrácím nad drogou(i sebou) kontrolu. Můžu přestat sám? Jsou změny, způsobené braním nevratné? Existuje způsob, jak "pročistit" tělo od pika, jiný než jít na detox? (např. nějaké léky apod.), Co třeba větší fyz. zátěž v podobě sportu, nebo alkohol? díky , dva volové co chtěj přestat. ps: jak najít chuť do života..?

Odpověděl: Frant. Jirový
Dobrý den, vaše otázky vezmu popořadě. Za prvé se ptáte na délky užívání "za dodržení sterilních podmínek". V tomto směru vás budu muset trochu zklamat, úplně sterilní není žádná intravenózní aplikace drog, jednou (dříve či později - tedy pokud v braní budete pokračovat) na vás prostě dojde, ať už to způsobí špatně rozpuštěná a přefiltrovaná přísada dávky pervitinu (u nelegálních drog se ztěží dá mluvit o sterilitě výroby a distribuce), nebo drobná či špatně setřená nečistota v místě vpichu. A navíc - čím více budete nad sebou ztrácet kontrolu (vy sám už se o tom zmiňujete), tím nedbalejší vaše aplikace budou (věřte mi, vídám to u našich klientů denodenně). Dále se ptáte, jestli můžete přestat sám. Jistě, dokázala to už spousta lidí, zkuste (dovolí-li vám to vaše situace) třeba odjet na chatu, do přírody nebo se zavřít doma, běhat, pracovat (vámi zmiňovaný alkohol bych ale vynechal, aby jedna závislost - byť o trošičku méně škodlivější - nenahradila druhou), prostě cokoliv - a sám uvidíte, zda-li se pročistíte, dáte do pořádku, najdete chuť do života (bez drog) atd. A pokud to nepůjde, nevěště hlavu, právě pro ty případy u nás existuje nepřeberné množství institucí a lidí, kteří vás podpoří a podrží. Kdybyste chtěl nějaký zajímavý tip, napište.