to MUDr. Jakub Minařík
aleX
dík za odpověď. no podal sem přihlášky na tři školy-do ...-sociální péče, to samé i do ... a ještě kartografii-taková záchrana, kdyby to nevyšlo. možná to bude znít poněkud zvláštně, ale někde ve mně je zakořeněna "touha" pomáhat lidem, nejvíce drogově závislým, protože sám jsem si tím prošel a myslím, si že jsem pochopil drogovou scénu na maloměstě, která je určitě v určitých aspektech odlišná od té pražské.také si uvědomuji, že to prvotní nadšení by asi rychle odešlo, tahle práce-pomáhat-není med co? ale stejně bych to chtěl aspoň zkusit, abych byl trochu užitečnej. jestli se vás mohu zeptat-co vedlo vás k této práci? ps:prosím omluvte mne, že neodpovídám dříve, ale internet doma nemám, takže píšu ze školy.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, úplně med tahle práce není, ale spíše než kvůlivá klientům tak kvůli politikům. Do protidrogové strategie a léčby závislostí se snaží mluvit každý a mnoho lidí si myslí, že to, že v minulosti brali drogy je pasuje do role expertů (tím nemyslím vás). Pravda je, že se člověk teho musí celkem dost naučit, lhostejno, zda drogy bral či nikoliv a pak teprve do toho může mluvit. Je to asi stejné, jako kdyby každý, kdo prodělal infarkt byl expertem na jeho léčení. No, tohle jsou ale spíše obecné stížnosti, je ale možná dobré, pokud se o obor zajímáte o tom něco vědět. Taky byste asi měl vědět, že pokud jste drogy bral, tak tahle práce s sebou nese určité riziko relapsu užívání. Není dobré to podceňovat. Jinak mě k téhle práci vedlo to, že jsem znal mraky lidí, co brali drogy. A mě to tak nějak přišlo zajímavé. Tak jsem do toho šel. P.s. Jinak s tím odpovídáním - odpovídat můžeme, jen tehdy, pokud jsem u netu. Jinak to prostě nejde. :-)