jak dál?
Ba
dobrý den,Jsem matka dospělých dětí. tam ale problém není. Dříve jsem žila bohémským životem, experimentovala jsem se vším co se dalo,pak byla revoluce a od tý doby jsem začala brát heroin. snažila jsem se to udržet, brát na úrovni,zkrátim to, letos na vánoce jsem přestala,mysla jsem,že umřu,byla jsem měsíc v ** u přátel,od tý doby jsem čistá, ale občas se rozklepu, je mi najednou zle,myslim na heroin, má docela dobrou práci, co vynáší, ale od tý doby co neberu se hůř soustředim. Je mi 43 let. Vim jistě,že se nechci ktomu ani k ničemu podobnému vrátit,myslim, že jsem si své odfetovala,ale je to těžší, než jsem si myslela

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Chápu, že po takové době braní heroinu je to těžké a spousta věcí jde ztuha. Dá se s tím něco dělat, cílem jistě je, aby se vám bez heroinu žilo ve většině ohledů lépe než s ním. Má to obvykle dva háčky - heroinu a dalších rizikových drog je třeba se vzdát navždy a obvykle bývá výhodné využít podpory odborníků v překonání potíží prvního období (dejme tomu 1 roku) abstinence a předejít tak možnému selhání. Musím vás upozornit, že samoléčba po tolika letech na opiátech není dlouhodobě moc efektivní (tím ale neříkám, že byste nutně musela začít znovu brát). Takže vám nabízím osobní kontakt v našem zařízení - Doléčovací centrum SANANIM (jste-li z Prahy) nebo zprostředkování kontaktu na podobné zařízení v okolí vašeho bydliště. Docházka sem je dobrovolná, rozsah a forma spolupráce je na společné dohodě, takže nemusíte mít obavy z nějakého nátlaku. Přinejmenším bychom vám mohli pomoci zhodnotit současnou situaci a vytipovat možná rizika, pak se uvidí. Telefon do Doléčovacího centra je 284 826 844, obraťte se na kolegyni Báru Sládkouvou a dohodněte si s ní osobní schůzku. Přeju vám úspěch ve vašem úsilí.