kriza
ana
chcela by som sa opytat, co je pravdy na tom, ze z fajcenia cez alobal /heroin/ je tahsia kriza ako pri pichani. a este jedna otazka, su z metadonu horsie krizy ako z heroinu? dakujem

Odpověděl: Martin Hulík
Abstinenční syndrom (krize) po heroinu nesouvisí se způsobem aplikace, ale s užívanou dávkou. Dokonce bych řekl, že při stejné denní dávce bude absťák lehčí při kouření přes alobal, protože se tak do těla dostane o trochu menší množství drogy. Nehledě na to, že injekční aplikace je mnohem rizikovější než kouření přes alobal (větší možnost předávkování, menší odfiltrování těch svinstev, které se do heroinu přidávají jako příměsi, riziko přenosu žloutenek a HIV, větší poškození žilního systému a různých tělesných orgánů, vznik abscesů, flegmón, otrava krve, druhotná závislost na jehle, atd.). K druhé otázce. Sice se tvrdí, že po metadonu je o něco komplikovanější odvykací stav, v praxi se to ale nestává, pokud užíváte metadon v substitučním programu - klient dostává pravidelnou denní dávku a vysazování je dlouhodobé, takže se obejde bez absťáku, jak jej známe po heroinu. Při náhlém vysazení vysoké denní dávky metadonu to bude ale samozřejmě nepříjemné. Stejně jako u heroinu se doporučuje vysazovat pod dohledem lékaře a plánovaně. Odpověděl jsem dost obecně, protože nepíšete žádné podrobnosti (jak se vás tohle téma konkrétně dotýká), takže kdyby bylo potřeba ještě něco doplnit, napište.