to MUDr. Jakub Minařík
aleX
dík za odpověď, komunikovat víc bych určitě rád, protože jste vlastně první s kým si o tom můžu promluvit. matka naštěstí (snad) nic neví, kdyby jo, tak by mě asi zabila. pro ní jsem asi pořád "malej kluk".... jo sportovat jsem začal-chodim pravidelně třikrát týdně plavat a třikrát týdně doma posiluju, ale moc to nepomáhá, dost věcí mě nebaví a mám strach, abych nebyl dokonce života tak pasivní jako teď, jsem "plný prázdnoty". pořád si říkam, že se to změní až udělam maturitu a dostanu se na VŠ, ale nevim....nevidim žádnou budoucnost

Odpověděl: Jakub Minařík
Vidět budoucnost je někdy těžký. Znamená to propracovat se tím zmatkem co máme v hlavě a dostat se někam za něj. Člověk si potřebuje najít nějaký smysl toho co dělá. Ono je to fakt těžký a pokud nechceme spadnout do nesmyslného stereotypu, ve kterém člověk tiše živoří, tak je to fakt dřina. Já na tom pracuju už mnoho let. :-) Ta prázdnota je myslím něco, co člověka často provází v dospívání. Možná že ty pařby (lhostejno zda s pikem, nebo alkoholem, nebo...) dost brání člověku vnímat co se kolem něj děje. Protože pokud to vnímá musí si zákonitě začít klást určité otázky a dosti často odpověď na ně není právě radostná. To prázdno s tím určitě souvisí a pak logicky ani ta budoucnost už není co bejvala. Je možná spíš třeba soustředit se na to, co je teď a tady. Protože to je myslím to, co nám dává smysl a čemu můžeme celkem dobře rozumět. Někdy taky není špatné se podívat co jsem udělal v nedávné minulosti. Třeba ve vašem případě to celkem stojí za to. Fakt mám dojem, že takový radikální obrat, který se povedl vám je něco, co je celkem kus pořádné práce. A co se týče toho sportu - vždycky to nějakou chvíli trvá, než se člověk propracuje tou úvodní fází. Já si vždycky vzpomenu jak jsem se učil lyžovat. Asi tak 2 sezony jsem se na sjezdovce zaplejtal do lyží a pak teprv jsem se dostal do stadia, kdy mě to začalo bavit, ba užil jsem si to. P.s. Pokud to není indiskrétní, na jakou VŠ se chystáte?