Honza
Dobrý den, chtel bych vas poprosit o radu, Ve svych 21 letech jsem nekolikrat za poslední 3 roky okusil marihuanu (asi 12), jinak jsem nikdy nic nezkousel. Asi pred 14 dni mel kamarad narozeniny a ja jsem znovu okusil - asi prilis nebot se mi dostavily pocity strachu a velké uzkosti a mel jsem pocit ze umru. Sel jsem a snazil jsem se vypít co nejvíce tekutin a zaspat to. Ráno, když jsem se vzbudil myslel jsem ,ze je vse v poradku, ale asi po pul hodine jsem zistil ze se nemuzi soutredit a mam zhorsene vnimani okoli a casu a ze jsem dost unaveny. Myslel jsem si ze tyto stavy jsou způsobeny jeste pritomnosti THC v tukových tkáních. Ale bohuzel tyto stavy nepominuly a s ruznou intenzitou pretrvávají, ikdyz se pomalu zlepsují ( trvá to uz 14 dni ). Mel jsem párkrát taky pocit úzkosti, pocit beznadeje a deprese. Navstívil jsem lekare a ty zjistili ze nemam nijak poskozeny mozek. Chtel jsem se zeptat jak dlouho tyto stavy budozu pretrvávat, co jse s tim dá delat? Dekuji moc za odpoved!

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Vaše stavy nemají nic společného s vyplavováním THC z tukových tkání. Pokud by to nepřešlo ještě tak za týden, měl byste vyhledat psychiatra. Pravděpodobnost, že to přejde samo, je slušná, ale pokud by vás tyhle potíže trápily dále, konzultace s psychiatrem bude nezbytná. V tuto chvíli můžete dělat následující: 1. Nehulit (nejlépe už nikdy), nepít nějakou dobu žádný alkohol a neužívat žádné další drogy. 2. Nevystavovat se zbytečnému stresu, zdravě jíst, přiměřeně sportovat, odpočívat, pravidelně spát a celkově o sebe pečovat. 3. Kdyby se to zhoršilo, navštivte ambulantního psychiatra ihned (a tím myslím IHNED). Někteří uživatelé (zvlášť prvouživatelé a experimentátoři) mají na marihuanu podobnou reakci paniky a úzkostí, která ale jen vzácně přetrvává delší dobu (déle než den po užití). Hlavně nepanikařte, váš projev nepůsobí nijak "vybočeně" a umět si říct o radu či pomoc znamená, že nešílíte. Pokud ale budete dál hulit trávu, může to být mnohem horší. Držte se a když budete chtít, znovu napište.