Je převoz semen legální?
Čárlí
Rád bych si z cesty z Holandska přivezl i pár semen, ale nechci bručet a taky nechci propásnout takovou příležitost. Je to legální? Kolik si jich můžu dovézt? Záleží na kvalitě? Dá se kvalita vůbec poznat(na semenech)?

Odpověděl: Bára Orlíková
Není to legální. Přes hranice byste neměl provážet žádnou část rostliny konopí. Takže tím odpovídám i na vaši další otázku - přes hranice nesmí konopná semena žádná a na kvalitě to nezávisí. Kvalita semen se poznat dá, jednak orientačně bez chemického rozboru (podle velikosti, barvy a dalších vlastností semínek), jednak speciálním chemickým rozborem. Nicméně vzhledem k zaměření této poradny jistě pochopíte, že vám nebudu podrobně popisovat, jak poznáte nejkvalitnější semena konopí. Takže doporučení zní - pokud se chcete vyhnout průšvihu, který by mohl nastat na hranicích, vyhněte se také příležitosti pašovat konopná semena z Holandska do Čech :-)