Někdy tomu už nevěřim
Jana
před rokem a půl jsem se rozhodla,že skončim s branim. předtim moje kariera byla deset let skoro denně, zezačátku jen morfin, jsem totiž zdrav,.sestra pak jsem objevila hero. myslela jsem že to je jen na mně,ale právě před tim rokem a půl jsem začala ztrácet přátelé, začalo se mi to vymykat, nemohla jsem nikam odjet, ztratila jsem i práci, tam to ale taky věděli, no nebylo to veselý. tak jsem si dala předloni v létě naposled. pak to bylo ale dost krušný. No rok uběhl a já sem si četla knížky o závislostech a taky ty vztahy začaly bý lepší. snažila jsem se abstinovat podle těch knížek a běřit, že to už nechci zpátky. Taky jsem si začla říkat, že bych se vrátila do zdravotnictbí,kde mě neznaj. Ted se mi ale stává,a proto vlastně píšu, že mě najednou všechna moje snaha připadá marná a zbytečná, že to stejně zkazim. mám pocit marnosti. neznám nikoho, kdo by bral, žádný fetácký známý..Si mám jen depresi a to přejde. jen mě to poslední dobou přepadá. zdá se mi těžší, než , když jsem bojovala v tom prvnim půlroce jana

Odpověděl: Martin Hulík
Nějakou dobu už abstinujete, to je jistě úspěch. Ale je docela obvyklé, že když někdo abstinuje sám (bez podpory odborníků a skupiny podobně "postižených"), problémy ho nakonec stejně doženou. Docela bych doporučil zvolit nějaký doléčovací program, kde byste mohla (ať už individuálně nebo ve skupinovém programu) hovořit o svých potížích a zvládnout je. Máte dobrý základ, nemuselo by to být až tak těžké. Jste-li z Prahy, doporučuji kontakt s naším zařízením: Doléčovací centrum SANANIM, Novovysočasnká 604/A, Praha 9. Telefon 284 826 844. Zavolejte, jistě se nějak domluvíme. Držím palce, ať vám abstinence vydrží. Mimochodem, jak to máte s jinými drogami - alkohol, marihuana, atd.?