alkohol
J.
Dobry den! Chtel bych se zeptat co je pricinou toho ze po alkoholu boli hlava a co se vlastne pri tom boleni v hlave deje? Nekdy totiz zkonzumuji (pouze alkohol) co se da a hlava me neboli ale nekdy si dam treba 3 pivka a ráno sileny (jako nedavno)...kamarad jich pritom mel asi 8 a nic mu nebylo... Dík za odpoved

Odpověděl: Pavel Kubů
Nejčastěji je bolest hlavy druhý den po konzumaci alkoholu způsobena přítomností acetaldehydu (metabolit alkoholu s vyšší toxicitou než samotný alkohol) v krvi. Rychlost s jakou se tělo s toxickou zátěží způsobenou konzumací alkoholu a jeho následnou přeměnou na acetaldehy závisí na celé řadě faktorů: např. aktuální funkce jater a ledvin, náplň žaludku během konzumace (prodlouží vstřebávání alkoholu) atp. Ale hlava může bolet i pro nedostatečný odpočinek během spánku, či vykouření příliš mnoha cigaret a přetrvávající spasmy (zůžení podmíněné činností hladkých svalů v cévách) mozkových tepen. Otázku na příčinu rozdílu mezi ránem Vaším a Vašeho kamaráda nelze spolehlivě zodpovědět, protože k popsaným faktorům, které ovlivňují výsledek konzumace alkohol druhý den po ránu je nutno připočíst individuálně rozdílnou reaktivitu na tlak vzduchu, změny teplot, stresovou zátěž atp. atd.