pervitin do zily....
Terezka
dobry den,mam na vas ohledne injekcniho podani pervitinu..Beru pernik par mesicu vikendove(snupani) a chtela jsem zkusit jaky to je kdyz si to pichnu.Stejne je to jedno jestli nosem nebo jehlou,kdyz se vsude rika ze zavislost vznika stejne pri obou moznostech.Ja zatim nejsem zavisla ani trosku,takze si myslim muzu dovolit zkusit tohle.Jak mam pernik pripravit abych si ho mohla pichnout?Jake mnozstvi, jak namichat..?A v cem je to jiny nez kdyz si to snipnu? Je to jiny stav? A jak poznam,kdyz bych nahodou zacinala byt nejak zavisla?Zatim jsem teda uplne v pohode,to jsem si jista,ale rada bych to pripadne poznala uz pocatecnim stadiu zavislosti,abych mohla vcas prestat.Pritel rikal at se nebojim,ze mi rekne vcas,ze to na me pozna(a on ma velke zkusenosti,nekolikrat si uz pichl i heroin),ale stejne bych to rada vedela...dekuji a preji pekny den Terry

Odpověděl: Bára Orlíková
No, jistě nečekáte, že vás ve vašem experimentu injekčního užití pervitinu podpořím. Závislost si sice můžete opatřit stejně při šňupání jako při injekční aplikaci. Ovšem při injekčním užívání si můžete narozdíl od šňupání přivodit poměrně závažné zdravotní potíže, které za pokus rozhodně nestojí - počínaje poškozením žil, záněty žil, abscesy a dalšími problémy přes vyšší riziko předávkování až po vysoké riziko nákazy infekčními chorobami jako je hepatitida C nebo HIV/AIDS (v případě společného užívání jehel a nádobíčka). Když si drogu píchnete, vpravujete si do žil všechny nečistoty a příměsy, které droga obsahuje (kterých může být 50% i víc z objemu drogy) - na což vaše žíly jistě nejsou zvědavé. Injekční aplikace je nejnebezpečnější způsob, jak brát drogy - pokud tuto zkušenost vynecháte, o nic nepřijdete. Nástup účinku pervitinu při injekčním užití je rychlejší a výraznější, jinak se víceméně účinek neliší. Ohledně té závislosti - v naprosté většině případů to je tak, že zjistíte, že jste závislá až v okamžiku, kdy nevíte jak přestat a máte mnoho problémů, které neumíte řešit. Pokud chcete přestat dřív, než závislá budete, zkuste přestat teď. Můžu vám napsat prostřednictvím poradny příznaky, podle kterých se diagnostikuje závislost z lékařského hlediska, ovšem nevím, jestli to je to, naco se ptáte. Na přítele, který sám užívá drogy, bych nespoléhala. Jednak těžko rozezná, kdy už je potřeba s vaším stavem něco dělat a jednak - i kdyby vám řekl, že vypadáte, že už pervitin nemáte pod kontrolou - co s tím budete dělat? Dle mé zkušenosti se v takovém okamžiku většina lidí brání, že to není pravda a že situaci zvládají. Navíc s abstinencí od drog vám přítel ve svém stavu nepomůže. To, že sám vyzkoušel heroin, není žádná kvalifikace, která ho opravňuje k tomu, aby vám při vašem užívání drog odborně radil. Možná si říkáte, že vás zbytečně děsím a že vám něco zakazuju. Ale to, zda budete pokračovat v užívání pervitinu a zda ho přes všechna rizika budete užívat injekčně, je jen na vašem rozhodnutí a veškerou zodpovědnost za toto počínání si ponesete sama a já vám můžu jen držet palce, abyste zůstala pokud možno zdravá a v pořádku. Nezbývá než dodat, že pokud se týče bezpečnější injekční aplikace a možnosti získat sterilní injekční stříkačky, můžete se obrátit na nejbližší kontaktní centrum pro uživatele drog. Pokud jste z Prahy, Kontaktní centrum SANANIM je na adrese Osadní 2, Praha 7 - Holešovice, tel 283 872 186, mail kacko@sananim.cz, otevřeno každý všední den 8 - 21 h, v So a Ne 9 - 20 h. Když byste potřebovala vědět něco dalšího, můžete napsat pochopitelně i sem. Bára