petunia
phet boys z Krompach
nazdar lidi. Rad by som vedel kedy sa dostavuju prve priznaky intoxikacie petuniou fialovou, takisto by som rad vedel ako dlho z nej masti, a kolko jej treba vyhulit. diki moc

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi vám fakt neporadím, kolik toho musíte vyhulit a jako dlouho to "mastí". Mám ale pár pozantků ohledně užívání petunií, které by vás mohli zajímat. Ohledně petunie jsou informace o ní, jako o droze chabé. Dosti málo se ví i o psychotropních efektech. K tomuhle snad jen tolik, že vzhledem k příslušnosti k solanaceím lze nějaký efekt předpokládat, ale jaký efekt lze očekávat a při jakém dávkování to ví asi je bůh. A nebo indiáni v Jižní Americe kde byla v oblasti Ekvádoru droga užívána. Z tohoto pohledu jsou informace chudé. Spíše zábavné sekundární zjištění jsem získal v botanické zahradě. Žluté petunie velmi chutnají slimákům. Jsou kvůli nim ochotni vylézt až do 3 patra a oholit ji až na kost. Nicméně vzhledem k metabolismu slimáků bych o psychotropním efektu jako důvodu tohoto pochyboval. Slimáci žerou i muchomůrky zelené, které patří mezi naše nejjedovatější houby. Z hlediska rizik pojících s užíváním jsem jedno poměrně výzmané zjištění učinil. Petůnie má prokázaný imunosupresivní efekt, dokonce tak významný, že je podrobována výzkumu jako možné perspektivní imunosupresivum. To znamená že její užití, neřkuli užívání může vést k potenciálně významnému, negativnímu ovlivnění inumitního systému. To v praxi znamená zvýšené riziko vzniku různých infekcí případně nádorového bujení a jejich horší průběh. Z tohoto důvodu bych si vás troufl před užíváním petůnie dosti důrazně varovat.