Otazka
PJH
Můj bratr kouří, stejjně jako já 10 let konopí - až do nedávna bez jakýchkoliv problémů - nicméně asi před půl rokem měl první "bad trip", či spíše něco, co se dá přirovnat k anafylaktickému šoku na konopí. Podrobnějším zkoušením, kdy jsme zjištovali, zda-li je naše teorie pravdivá, jsme přišli na to, že dle symptomů asi opravdu ano. Po zakouření se mu zvedá tep na nějakých 130 za minutu, zvedá se mu tlak a má panickou úzkost o svůj život. Nikdy před tím jsem u nikoho nic podobného nezažil a ani nikdo z mých přátel, rovněž vysokoškolského vzdělání a taktéž uživatelů(i z řad mediků), mně nedokázal fundovaně poradit. Igor(jméno bratra), by totiž velice rád kouřil i nadále ale takto je to asi nemožné, co s tím? Nikdy předtím žádné problémy podobného charakteru neměl...Pomůže snad desenzibilizace nebo nějaké spec. vyšetření a jak to má u lékaře vysvětlit??? Předem díky za seriozní odpověd?....

Odpověděl: Jakub Minařík
No, pokud se jednalo skutečně o anafylaktický šok, tak šance na návrat k hulení je asi minimální. Návrat k užívání by byl asi tak bezpečný, jako slalom v ostré střelbě.
Ty symptomy, které popisujete, mi spíš připomínají nějakou panickou ataku. Kanabinoidy patří mezi psychedelika a při jejich užívání se může lecos z psyché projevit a může to mít i výše popsané symptomy. Doporučil bych bratrovi obrátit se na zkušeného psychoterapeuta, který umí s podobnými stavy pracovat. Ne snad proto, aby mohl zas hulit, ale proto, že se mimo té panické ataky, které jste si nemohli nevšimnout, může dít i něco dalšího. A to by chtělo možná ohlídat.