Kdo vi
frikulino
Dobry den, moc vas zdravim. Doufam,ze se mate vyborne a jste prijemne naladeni, abyste mi mohli odpovedet na mych par dotazu. Uz jsem prosmejdil vsechny technarsky servery, takze se ted dozvim od vas urcite i neco poucneho. Jenom na uvod bych vas chtel poprosit, abyste moje vyjadrovani nebrali jako ironii, je to skutecne,ale muze to znit ironicky, skutecne si vazim vasi prace, nerikam,ze s ni ve vsem souhlasim, ale je parada,ze ve vetsine pripadech lidem pomahate. Podle meho nazoru v Cechach je informovanost o drogach skutecne mizerna. Ackoliv se treba zlepsila informovanost o drogach u lidi mezi 15 a 30 rokem, tak to co vi lidi kolem 40 a vyssiho rocniku,kteri se v tom primo nepohybuji je opravdu smutne. Moc se omlouvam,ze vam tady pisu takovyhle kecy, asi si myslite,ze jsem dalsi chytrej magurek, co sezral vsechnu chytrost sveta. Necitim se tak, jen se snazim vyjadrit svuj nazor, ackoliv si nejsem jist, ze o nej stojite, ale klidne tuhle zpravu ignorujte. Vlastne ani nevim, jaky problem bych mel s vami vyresit, mam totiz hlavu plnou problemu kvuli drogam,ale vsechny tu spolu asi bohuzel vyresit nedokazeme. Ale treba by me zajimalo, jak dlouho a jak se projevuji ucinky extc a pervitinu v krvi a moci???To by me skutcne zajimalo, jelikoz jsem se ptal hodne lidi a netrefil jsem na spolecnou odpoved. Pak by me treba zajimalo jaky je rozdil mezi pervitinem, amfetaminem a efedrinem. Je to asi trochu divna otazka,ale jelikoz si to svinstvo cpu celkem casto do nosu, zajimalo by me, jaky je mezi tim rozdil. Jenom bych vas chtel upozornit,ze v tuto chvili jsem uplne cistej, ackoliv je brzke rano,ale byl bych nerad ,kdyby jste si mysleli,ze jsem ted pod vlivem cehokoliv. Sakrajs, chtel bych vam toho rict tolik,ale vy s tim asi stejne certa nenadelate a jenom vam pridelam starosti. Vas pristup mi prijde uprimny, jelikoz uz jsem byl u nekolika psychologu(napr. pi dr. Fifkova), kde jsem musel mluvit polopate, tak tady se muzu vyjadrovat opravdu svobodne beze strachu. Vlastne jsem se ani nepredstavil, jmenuju se ..., je mi 19 let a jsem z ... Takove ty formalnosti tedy mame za sebou. Co ma teda vlastne trapi??? Jelikoz jsem uz presne 11. den nemel brcko v nose, tak mam skutecne min a min problemu, ale na patek uz se tesim jako malej kluk, nerikam,ze se sjedu jako obvykle,ale trosku ten nosanek asi poskadlim, zajimalo by me, jak funguje nosni prepazka, protoze mi prijde,ze uz mi ji tam moc nezbyva, ackoliv smazim intenzivne teprve 3 mesice, ale asi delam blobost,ze si davam vsechno jednou dirkou,ale mam neskutecny odpor to davat do te druhe,ale je mi jasne, ze si poskodim drive jednu stranu prepazky. Tak myslim,ze uz pujdu do hajan, zitra nebo v patek se budu tesit na nejaky psanicko od vas a ja se jeste urcite ozvu. Takze vam preji krasny den, at vam vsechno vyjde a at pomuzete co nejvice lidem. Predem dekuji za odpoved

Odpověděl: Pavel Kubů
Pervitin i MDMA jsou v moci shodne prokazatelne 1 az 5 dni, vyjimecne dele, v zavislosti na pozite davce a ph moce. Rozdil mezi metamfetaminem, amfetaminem a efedrinem je hlavne v delce stimulace, kterou jsou schopny po jednorazovem poziti vyvolat (pervitin nejdelsi, efedrin nejkratsi) a take v jejich toxicite pro mozkove a jaterni bunky (pervitin nejvyssi, efedrin nejnizsi). Ohledne kvality ucinku se v podstate jedna o mirnou variabilitu toho. Nosni prepazka je v horni casti tvorena kosti (spatne prokrvovana tkan) na kterou je pripojena chrupavka (velmi spatne prokrvena tkan), povrch prepazky tvori tenka vrstva nosni sliznice (dobre prokrvena tkan). Dojde-li vlivem toxickeho pusobeni snupanych prasku k poskozeni sliznice, vznika vred, ktery muze postupne znicit chrupavku a vytvorit spojeni s druhou casti nosu. Pocinajici problemy se sliznici se projevuji chronickou rymou, nebo naopak nulovou produkci nosniho hlenu, casto se pridava krvaceni z nosu, nejruznejsi svedeni a paleni v nose, priznaky mohou mit i alergicky charakter (kychani, casty vytok vodnateho hlenu). Nejen tyto priznaky, ale i obava o vlastni psychicke a pozdeji i fyzicke zdravi by pro Vas meli byt vystraznym znamenim, ze pravidelna konzumace syntetickych drog Vam zivot nijak nezjednodussi. Naopak...