vitaminy
koteka
pravidelne uzivam extazu a chcel by som vediet aky vitamin mam uzivat aby sa mi hladina serotoninu v mozku stale produkovala a aby neklesla jej hodnota.alebo celkovo ktore vitaminy mam uzivat.

Odpověděl: Pavel Kubů
Budete-li i nadale pravidelne konzumovat XTC pocitejte s tim, ze vypadky resp. pokles produkce serotoninu bude v dusledku toxickeho poskozeni serotoninergnich neuronu cim dal castejsi a budete jej prozivat cim dal utrpneji. Teoreticky lze toxicke poskozeni snizit uzivanim vitaminu s antioxidacnim ucinkem (predevsim C a E-u toho pozor na riziko mozneho predavkovani). Dale je v CR a predpokladam ze i v SR volne prodejny potravinovy doplnek obsahujici L-Tryptofan - aminokyselinu, ktera je nezbytna pro tvorbu serotoninu (5-hydroxytriptaminu). Jak uz jsem ale napsal, problem s vypadky produkce serotoninu neni zpusoben nedostatkem prekurzoru ve vasem tele, ale tim, ze jej nema co produkovat. Serotoninove neurony jsou vetsinou 3 den po konzumaci XTC na funkcnim minimu. Cim casteji je XTC konzumovana tim dele jim trva nez se dostanou na funkcni optimum. Od urcite individualne ruzne celkove pozite davky uz serotoninova produkce nikdy nedosahne urovne pred zacatkem konzumace XTC. Chcete-li prozivat stastny stredni vek a spokojene stari omezte konzumaci XTC na minimum, ci ji radeji prestane konzumovat uplne.