Extaze, alkohol...
9T9Om9A9S
mam tri dotazy predem dekuji za pripadne odpovedi: 1.)je mozna zavislost na extazi?chci ji vyzkouset.ma nejaky vliv na spanek pri intoxikaci a telesnou vahu cloveka jako treba pervitin?muze na me pusobit i negativne kdyz moje psychika nesnasi i obyc. ganju? 2. pokazde kdyz piju si reknu ze si dam prestavku ale nikdy k ni nedojde.Vzdycky se musim opit znova.je mi 17 a piju 2 roky.je mozne uz v tomhle veku zavislost?Jak ji zjistim? 3. kazdy den se mi zda o drogach je to bezne? co to znamena?

Odpověděl: Pavel Kubů
ad 1) Jiste i na konzumaci XTC se clovek muze stat zavislym. Rozviji se hlavne psychicka zavislost. MDMA je latka podobna svou strukturou i ucinkem pervitinu, tudiz se po jeji konzumaci take nechce spat (na rozdil od pervitinu vsak usnout lze je-li clovek prilis unaven) a dlouhodbejsi pravidelna konzumace se projevi i na snizeni telesne hmotnosti (behem intoxikace je potlacen pocit hladu). Je-li Ti spatne i po jointu, je velmi pravdepodobne ze po konzumaci XTC zazijes neprijemne stavy, eventualne muze dojit k rozvoji toxicke psychozy. ad 2) Ano i v 17 letech se clovek muze stat zavislym na droze, jedno zda se jedna o alkohol ci neco jineho. Naopak v tak nizkem veku je pri pravidelne konzumaci drogy rozvoj zavislosti rychlejsi nez v dospelosti. Nejlepsi bude zjistit si u sveho praktickeho lekare kde se naleza nejblizsi ambulance zamerena na alkoholismus a toxikomanie a nechat se tam vysetrit. Mozna take zkus nektere kontaktni centrum ve svem okoli. Pravdepodobne zjistis ze mira Tveho piti uz spada do oblasti skodliveho uzivani, paklize se nebude jednat primo o zavislost. ad 3) Lidem se zdaji nejruznejsi sny, ktere nekdy maji urcitou vazbu na touhy a skryta prani, jindy se jedna o fragmenty prozitych udalosti. Medicina vysvetluje sny jako nahodne zretezeny odpad pri cisteni harddisku (mozku). Nicmene zdaji-li se Ti sny o drogach pravidelne po delsi dobu je to jiste duvod k zamysleni se nad svymi zajmy. Jestli uz nahodou drogy nejsou zajmem jedinym... Pokud chces xtc vyzkouset, urcite se podivej do rubrik teto poradny, na www.xtc.cz a pripadne http://www.lf3.cuni.cz/drogy/ kde najdes vsechny potrebne podklady pro rozhodnuti. Hezky den