Závislost a kombinování
Jožka
Mam holku ktera ma problemy ve skole doma atd... Bohuzel resi sve problemy zpusobem ktery se vymyka zdravemu mysleni. Aby sve problemy vyresila schází se se svymi "kamarády" na jednom míste a tam kouri cigarety, travu a chlastaj. Zajimalo by me jak to pusobi kdyz se tyto veci kombinuji a jak se da temto navykum odvyknout. Dik...

Odpověděl: Jakub Minařík
No, zdravému myšlení se to vymyká, na druhé straně vaše přítelkyně kopíruje chování většiny populace, která se tak normálně chová. Dokonce i nějaká paní ze sdružení "Rodiče proti drogám" (to je taková organizace rodičů kteří si vytyčili úkol vyhnat drogy z Čech ohněm a mečem) se nechala klidně vyfotit do nějakého časopisu s cigaretou v puse. Asi si zapálila, protože byla z interview nervózní. Kombinace alkoholu, nikotinu a kanabinoidů není smrtelná, ale dlužno říci, že nepatří ani mezi ty nejlepší. Co se týče toho odvykání, tak je třeba, aby se vytvořil návyk a závislost. Ta se v případě kanabinoidů tvoří velmi zřídka, u alkoholu a cigaret je to horší, tam se závislost vytvořit může, ale chce to dlouhodobější užívání. I když se člověk cíleně snaží (znám pár takových) tak to trvá alespoň na měsíce. Co se týče vaší přítelkyně - myslím, že spousta lidí má v životě období, kdy užívá více drog než je zdrávo. Většinou to samo přestane. Pokud chcete přítelkyni pomoci, zaměřte se spíše na problémy, které má. Užívání drog se mi v tomto případě jeví jako příznak, který odezní.,